Alfa Romeo Spider

front.post
front.public: 28. 01. 2020
time04

Alfa Romeo Spider je jedno z nejznámějších luxusních aut na světě. Nyní se už nevyrábí, ale jeho produkce byla poměrně delší dobu, kdo by to chtěl vědět konkrétně, tak od roku 1966 až do 1993, což musíte uznat, že je to opravdu dlouhá doba.



  Historie tohoto auta je poměrně obšírná, což si nyní dokážeme. Alfa Romeo Spider měla vlastně čtyři řady nebo série, jak kdo chce. Začneme tedy číslem jedna, které se vyrábělo od roku 1966 do 1969. Je zajímavé, že jeho první prototyp byl představen už v roce 1961, přičemž o moderní verzi se přemýšlelo až v roce 1965. První sérii, respektive jeho autu se říkalo Duetto.  


 



 


První série byla zásadní, protože to byl vlastně základ Alfy Romea Spidera. Druhá série začala produkci v roce 1970 a jela až do roku 1982 s přelomem na rok 1983. Mezi prvním, co zlepšili u dvojky, byl zavazadlový prostor. Jako další výrazná změna byla u interiéru. Navíc zde byla dodána větší pohonná jednotka než u první řady. V této druhé sérii se pozměnilo mnoho věcí u tohoto auta i za běhu, to v podstatě znamená, že během let, které se datují u výroby dvojky, například měnili skla, materiály a mnoho dalšího. Nyní se podíváme na třetí sérii.  


 


Ta začala na přelomu let 1982 a 1983. Skončila též na přelomu, ale roků 1989 a 1990. Tato série se rozšířila například i do Severní Ameriky. V podstatě se dá říct, že se příliš nezměnila od dvojky, minimálně na pohled. Jako hlavní změnu sem dali způsob mechanického vstřikování, který ale neprošel a auto se muselo předělávat. Mimoto zavedli na přední i zadní nárazníky černou gumu. Navíc byla přidána i měkká guma do víka u zavazadlového prostoru. Během let u tohoto auta se měnili i barvy. Asi tou nejoblíbenější byla červená. Některé z modelů měly i automatické bezpečnostní pásy.  


 


A nyní už tedy přecházíme k té závěrečné, a to čtvrté sérii. Ta začala na přelomu let 1990 a 1991 a skončila v roce 1993. Zde měli asi tu největší novinku na tehdejší dobu, a tou bylo elektronické vstřikování paliva s elektrickým ventilátorem. Tohle auto této výrobní značky bylo první, které se mohlo pyšnit automatickou převodovkou. Pokud bychom měli srovnat vizáž s předchozími třemi řadami, tak zcela jistě je to nejluxusnější verze ze všech. Co se týká ceny, tak se pohybuje nejméně zhruba od nějakých sto sedmdesáti tisíc klidně až po tři čtvrtě milionu, pokud se bavíme o úplně novém autu.


Foto © Depositphotos.com/morfeo86ts