Extrémní noční jízdy

front.post
front.public: 24. 10. 2015
000 – obnovený
Uštknutí chřestýšem, celonoční dřina či náročná jízda na kole, ale také pochod se šesti tunami vybavení na nepřístupná místa, to jsou jen některé z mnoha potíží, kterým se museli tři špičkoví světoví jezdci na horských kolech a třicetičlenný štáb postavit při natáčení snímku Darklight, nejnovějšího filmu o extrémních sportech z mimořádně úspěšné kampaně Beyond the Ordinary.

 

Kampaň Beyond the Ordinary představuje jedinečné vlastnosti technologie Ambilight (jíž disponují pouze televizory Philips), která promítá na zeď za televizorem světlo, které přesně odpovídá obsahu na obrazovce a vyvolává tak intenzivnější zážitek ze sledování.

Snímek Darklight se opírá o LED osvětlení, umocňující již tak dramatickou akci extrémních sportů, a jeho cílem je ukázat skutečný potenciál technologie Ambilight a předvést, že tato funkce může zážitku ze sledování televize dodat další rozměr.

Strhující noční scény

 

Snímek Darklight zachycuje tři kanadské jezdce (Grahama Agassize, Matta Huntera a Mattyho Milese) při nočních jízdách v prostředí „měsíční“ pouště Utahu a bujných oregonských lesů. Scény byly natáčeny v noci a tvůrci u zobrazovaných lokací využili neustále se měnící barevné světlo.

 

Celý film byl natočen pomocí kamer 4K Dragon, akčních kamer TomTom Bandit a dronů, tedy nikoli s využitím CGI a počítače. Jezdci sice mohli pomáhat s výběrem stezek a samotné jízdy si nacvičit, během samotného natáčení se však museli do značné míry spoléhat na svůj instinkt – důvodem byla potřeba maximálního kontrastu mezi světlem a stínem a obtížná rozlišitelnost mezi drobnými „boulemi“ a většími překážkami, včetně zmíněných chřestýšů!

 

Pod obrovským tlakem během této osmatřicetidenní akce v náročném a různorodém prostředí byl také třicetičlenný štáb filmařů a osvětlovačů. Jejich úsilí se však vyplatilo – výsledkem jsou totiž strhující akční noční scény, které doslova ožívají jen díky světlu.

 

 

Speciální vybavení

Náročné lokace a noční scény si u všech zúčastněných vyžádaly speciálně upravené vybavení. Partneři snímku, společnosti Specialized a TomTom (výrobce akčních kamer TomTom Bandit), k natáčení poskytly speciálně upravená kola a akční kamery pro jezdce. Produkce pak k pořízení působivých záběrů využila více než šest tun vybavení.

 

K natočení impozantních barevných scén posloužilo 171 LED světel, tedy čtyřikrát více než u snímků Lightwaves a Afterglow, a to z důvodu nižší přirozené odrazivosti světla u suché půdy (ve srovnání s vodou a sněhem). Součástí vybavení byla také LED kola, která tvůrci manuálně vyrobili přímo na místě a která ovládali prostřednictvím bezdrátového systému DMX.

 

Výsledek potvrzuje, že vynaložené úsilí mělo smysl. Jezdci se na svých kolech v proměnlivém LED osvětlení řítí ze srázů do zdánlivě neznámého prostředí barevného světla. Díky LED osvětlení rostliny ve tmě doslova září a les tak připomíná spíše krajinu z jiné planety.

 

Ve snímku Darklight se pomocí světel podařilo již tak dramatické scény ještě zintenzivnit a nechat tak vyniknout technologii Ambilight. Díky této kombinaci si mohou zákazníci společnosti Philips TV vychutnat zážitek daleko za hranicemi průměrnosti.

 

Snímek Darklight zaujme ústřední místo v rámci nejnovější kampaně technologie Ambilight společnosti Philips TV. Film je možné zhlédnout na YouTube, Vimeu, webových stránkách a sociálních mediálních kanálech společnosti Philips a na stránkách vybraných mediálních partnerů.