Historie vozů Bentley

front.post
front.public: 16. 09. 2018
t03 – obnovený – obnovený kopie

Bentley – hlavně muži znají toto anglické auto. V lednu už tomu bylo devadesát pět let, co anglický průkopník automobilismu Walter Owen Bentley založil dnes světově proslulou společnost zabývající se výrobou sportovních aut.


 



  Před mnoha lety existovala skupina bohatých Angličanů, kteří si říkali Bentley Boys. Pořádali třeba závody v normálním běžném provozu na veřejných silnicích. Jeden ze závodů vyhrál Woolf Barnato, byla to trasa z Cannes do Dallasu. Závod se jmenoval Le Train Bleu. Tím, že vyhrál Barnato se speciálně upraveným autem 6. 5 L, začalo se říkat tomuto vozu Blue Train Bentley.  


 


S tímto vozidlem se účastnili dalších závodů, které několikrát vyhráli. Největším soupeřem jim bývalo zpravidla Bugatti. V roce 1931 začala v Anglii Velká hospodářská krize, na kterou doplatila i automobilka Bentley. Poptávky začaly klesat a vyústilo to nakonec v prodej další legendě automobilového průmyslu – Rolls-Royce. Říká se, že Rolls-Royce koupil Bentley hlavně proto, aby se tak zbavil případné konkurence. Právě Rolls-Royce sloučil Bentley se svojí vlastní řadou a docílilo se tak mimo jiné i nižší ceny. Před šestnácti lety se uskutečnil další prodej, tentokrát se ovšem nezůstalo na ostrovech, ale šlo se do Německa k Volksvagenu.  


 


Od roku 2002 se vyrobilo speciální moderní Bentley pro královnu Alžbětu II. Stalo se tak k oslavám zlatého výročí a automobil se jmenoval Bentley State Limousine. Hned rok poté, se zastavila výroba Bentley Azure a místo něj se představila nová řada, velké luxusní kupé, Bentley Continental GT. Tento typ Bentley je poháněn dvanácti válcovým motorem od Volkswagenu. Odezva na tohle auto byla bombastická a to až tak, že automobilka nestíhala vyrábět, zaváděla pořadníky a kolikrát trvalo i rok, než se na zákazníka dostala řada. To vedlo k následku výroby dalšího nového auta, které ovšem za rok zaniklo – Bentley Continental Flying Spur.  


 


Ještě před devíti lety, v dubnu 2005, se začalo vyrábět znovu Bentley Azure, tentokrát ovšem se čtyřmi sedadly jako kabriolet. Výroba tohoto typu byla odvozená od prototypu Bentley Arnage Drophead Coupe. O rok později byla představena světu další řada, pro změnu bez střechy Bentley Continental GTC. Prodeje těchto aut jsou stále na vysoké úrovni, i když si je může dovolit málokdo. Když to řekneme kulantním způsobem, tak jsou to auta určená pro vyšší vrstvu obyvatelstva.  


Foto © Depositphotos.com/mariephotos