Klasická hračka jménem Jeep Commander

front.post
front.public: 14. 05. 2016
time01
Automobilky na nás chrlí každý rok řady nových modelů, typů upgradů až se v tom nikdo nevyzná. Fajnšmekr, který už má něco najeto si ale najde svoje a to se většinou časem příliš nemění a nevlivní to designové trendy ani stoupající ceny pohonných hmot.

Jeep Commander působí velmi silným a nekompromisním dojmem, který se opírá o tradiční křivky vozů Jeep. Pravé úhly a přímé linie vozu Commander se hrdě inspirují minulostí a tím vyvolává u lidí téměř dejá vu v tom nejlepším slova smyslu a stává se tak snadno rozpoznatelným a zařaditelným. Několik podstatných změn však bylo provedeno v interiéru, kde byla značná pozornost věnována všem detailům. Zcela nová sedadla jsou pevná a přitom velmi pohodlná. Poprvé ve voze Jeep jsou uspořádána ve třech řadách. Každá ze zadních řad je umístěna výše než ta před ní. Díky tomu bylo dosaženo zlepšeného výhledu pro všechny cestující. Sedadla druhé a třetí řady lze sklopit a vytvoří tak zcela rovnou podlahu nákladového prostoru o objemu 1950 l. Stupňovitá střecha modelu Commander zajišťuje dostatek prostoru nad hlavami i pro cestující ve druhé a třetí řadě. Střešní okno umístěné vpředu doplňuje na přání dodávaná prosklená střecha Command-ViewÔ i pro zadní sedadla.

 

Nový model společnosti Jeep však nezůstává nic dlužen zvučnému jménu společnosti ani v oblasi jízdních vlastností.Celkově byl navržen tak, aby mohl jet kamkoliv. Špičkové chování v terénu a kultivovaný projev na silnicích byly jedněmi z hlavních požadovaných vlastností vozu Jeep Commander. Právě z tohoto důvodu byla použita nejmodernější dostupná technika - pohon 4x4, podvozek a pohonná ústrojí převzatá z vozu Jeep Grand Cherokee a jeden z nejpokrokovějších systémů pohonu všech čtyř kol na trhu Quadra-Trac IIÒ, který je tvořen elektronicky ovládanými diferenciály umožňující podle trakčních podmínek měnit poměr distribuované síly nejen mezi nápravami, ale také na jednotlivých nápravách. Teoreticky je tak možné převést téměř 100 % síly motoru pouze na jediné kolo.

 

Navíc má zákazníkna na výběr z hned z trojice pohonných jednotek, mezi které patří i Motor 3,0 CRD, což je nejmodernější pohonná jednotka skupiny DaimlerChrysler a nabízející špičkovou úroveň výkonu a točivého momentu, které jsou základem pro mimořádné tažné schopnosti, stejně tak jako úsporný provoz vozu. Vidlicový vznětový šestiválec využívá nejmodernější technologie značky Mercedes-Benz, jako například vysokotlaké přímé vstřikování Bosch (více než 1600 barů), turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek nebo čtyřventiovou techniku, které jsou zárukou plnění emisních předpisů Euro IV. Navíc je tato pohonná jednotka vybavena i filtrem pevných částic a v neposlední řadě elektronický plynový pedál umožňující lepší spolupráci motoru s převodovkou a vhodnější přizpůsobení charakteru reakcí vozu v různých jízdních podmínkách.

 

Pro zákazníky požadující nejvyšší možnou úroveň dynamiky je připraven 5,7litrový motor HEMIÒ nabízející zcela mimořádné parametry: 240 kW (326 k) a 500 N.m. Více než devadesát procent točivéhomomentu je přitom k dispozici v širokém spektru otáček od 2400 do 5100 min-1, což je vynikajícím předpokladem pro rychlou akceleraci, tažení přívěsů, jízdu v terénu nebo běžné ježdění po městě či dálnici. Pro snížení spotřeby paliva je motor vybaven systémem vypínání válců MDS (Multi-Dislacement System), který umožňuje vyřadit z činnosti polovinu válců v okamžicích, kdy není jejich síla potřeba. Děje se tak například při vyrovnané jízdě ustálenou rychlostí nebo při mírné akceleraci. V závislosti na jízdních podmínkách přináší toto řešení až 20procentní snížení spotřeby paliva.