Šílenci na cestách aneb co se nepovedlo

front.post
front.public: 04. 01. 2014
time01
„Do Kanady nejede autobus? Tak klidně autobusem s přestupem…“ Letošní rok bylo v zákaznických centrech prodejců letenek a zájezdů rušno. S tím souvisely i mnohé vtipné situace. A tak se operátoři setkali i s požadavky na odlet letadlem dle lunárního kalendáře nebo s odjezdem skupiny klientů z Česka autobusem do Kanady.

 

Právě v oblasti cestovního ruchu není nouze o zajímavé situace, protože ještě stále se najdou lidé, kteří věří, že si společně s rezervací hotelu u pláže rezervují i oblohu bez mráčku a moře o teplotě 25 °C. Například cestovní agentura Invia udává úsměvnou aktivitu zákaznice, která reklamovala originálně svou nespokojenost s přírodními vlivy, jež poznamenaly její prožitek z dovolené. Klientka si stěžovala na to, že se v destinaci vyskytoval během dne odliv. Svou reklamaci doplnila fotografií sebe ležící břichem na písku a komentářem nízké hladiny moře: "Voda byla jen po prsa".

 

Další z reklamací zmíněné cestovní kanceláře poukazuje již na ne tak ojedinělou problematiku českého turismu. Zákazník totiž podal písemnou reklamaci po skončení zájezdu, ve které mimo jiné reklamoval stravování ve tříhvězdičkovém hotelu v rámci letního pobytového zájezdu. Klient si stěžoval, že nebyl informován o tom, co při snídani jí a že očekával, že budou u snídaňových pokrmů na bufetovém stole umístěny popisky.

 

Velmi úsměvnou situaci pak zažili v klientském centru v Letuška.cz. Skupinka klientů chtěla letět do Kanady, ale cena letenky se jim zdála příliš vysoká. Zákazníci na to odvětili, že tedy pojedou autobusem. Při vysvětlení, že je Kanada v Americe, odpověděli, že jsou tedy ochotni jet autobusy s přestupem.

 

Cena služby či produktu je ostatně častou tématikou zákaznických oddělení vůbec. Nezřídka mají klienti obdobné požadavky jako například pán, který již nasbíral 10 palubenek Rossiya Airlines a za to chtěl letenku zdarma.

 

Další zajímavý případ se udál zcela nedávno. Manželé středního věku chtěli letět podle lunárního kalendáře. Dle jejich propočtů měl být ideálním termínem 14. až 17. lunární den měsíce a k tomuto důležitému požadavku chtěli odletět ve státní svátek a ještě mít nejnižší cenu.

 

Velmi častým jevem je pak to, že rodiny cestují odděleně. Zpravidla otec cestuje s dítětem v jednom letadle a matka s druhým dítětem v jiné lince. „Snad je to z bezpečnostních důvodů,“ komentoval Josef Trejbal z portálu Letuška.cz.

 

Běžnou součástí práce letenkářů je ale i luštění e-mailů s požadavky klientů zakódovaných do formulací jako „chceme cestovat s ajsik džetem nebo potřebujeme letět do Manžestru, Edibrku, Sanča Franciska.“