14 000 kilometrů v co nejkratším čase

front.post
front.public: 01. 03. 2016
000  – obnovený – obnovený
První přímá linka Emirates mezi Aucklandem a Dubají bude svojí vzdáleností jednou z nejdelších leteckých tras na světě. Navíc se díky využití chytrých technologií a dobrého plánování cestující do cílové destinace dostanou v nejkratším možném čase.

 

Emirates bude volit flexibilní trasy, které se každý den mohou lišit. Aby letadla trávila ve vzduchu co nejméně času, piloti se zaměří na využití příznivého větru a naopak se budou vyhýbat protivětru. Díky osvědčené technologii a vynechání zastávek v Austrálii se může čas letu do Aucklandu zkrátit až o tři hodiny, což ocení nejen cestující. Zároveň se – v souladu s ekologickou politikou Emirates – výrazně sníží spotřeba paliva.

 

Letecká společnost spustí svou první přímou linku z Dubaje do Aucklandu 1. března 2016 a spojí Auckland s 39 evropskými destinacemi a 38 městy v Africe a Perském zálivu pouze s jednou zastávkou v Dubaji. Na nové přímé lince bude létat Boeing 777-200LR a cesta by měla trvat necelých 16 hodin z Dubaje na Nový Zéland a 17 hodin a 15 minut v opačném směru.

 

„Nadále investujeme do inovativních technologií a při optimalizaci našich systémů na plánování letů využíváme osvědčené postupy. Tím dokážeme s přihlédnutím k počasí a aktuálním podmínkám najít nejlepší trasy, abychom ušetřili čas, palivo i snížili produkci emisí. Nicméně nikdy neděláme kompromisy na úkor bezpečnosti a pohodlí našich cestujících a posádky,“ řekl viceprezident pro řízení letového provozu Emirates Geoff Hounsell.

 

„Příprava na nový let dlouhý 14 000 kilometrů vyžaduje náročné plánování. S našimi partnery a napříč všemi našimi pobočkami jsme odvedli spoustu práce. Těšíme se, až budeme moci použít ty nejlepší technické postupy během letu a řízení provozu, z čehož na našem chystaném přímém letu do Aucklandu budou nadšení i naši cestující,“ dodal Hounsell.

 

Emirates se zvláště zaměřila na nové flexibilní trasy. Klíčovými partnery v této věci pro ni byly společnosti Airservices Australia a Airways New Zealand. Po většinu letu se bude Boeing 777-200LR pohybovat v australském vzdušném prostoru. I proto Emirates v posledních deseti letech spolupracovala s Airservices Australia na optimalizaci tras. Využity byly technologie, které se použijí i na přímém letu do Aucklandu.

 

„Osvědčený systém sledování letu – AUSOTS – a jeho přizpůsobení trase Auckland-Dubaj přinese výrazné výhody, aniž by to narušilo provoz ostatních letadel směřujících do Austrálie,“ řekl Geoff Hounsell. (https://www.airservicesaustralia.com/ausots/ausotstoday.asp)

 

Airservices Australia bezpečně ovládá 11 % světového vzdušného prostoru.