Invictus Paco Rabanne

front.post
front.public: 30. 07. 2013
time01
Co následuje po vítězství? Soupeř je pokořen, tenze svalů začíná polevovat a celý stadión vstává s bouřlivým křikem ze židlí. Adrenalin stoupá a dostavuje se pocit euforie.

Paco Rabanne, módní návrhář a umělec, je hlavní postavou v historii módy. Uctíván a zároveň odsuzován. V 60. letech 20. století začal pracovat na „radikální modernosti´“, aby mohl pomoci ženám vyjádřit svou touhu po osvobození. Nikdy neměl strach z těch nejodvážnějších možností a překopal tak standardy elegance té doby v oblasti haute couture. Jeho černé modelky, gigantické módní show, a především, jeho použití kovu a dalších materiálů, otřásla zatuchlým a buržoazním, textilně zaměřeném období. Jeho světlem odrážejícími šaty byly oděny jedny z nejkrásnějších žen na světě: Brigitte Bardot, Jane Fonda, Jane Birkin, Françoise Hardy a další.
Dokonce i dnes jeho neuctivost zůstává synonymem modernosti.

 


Roku 1969 vytvořil Paoco Rabanne první vůni Calandre, v roce 1973 následoval Paco Rabanne Pour Homme. Jejich senzační úspěch z nich vytvořil prototyp klasických francouzských parfémů.
V letech 2005 a 2008, to byl Black XS a 1 milion, který opět šokoval. Symbolizovaly dva odlišné světy fantazie: být rockovou hvězdou a úspěch na dosah ruky.
Paco Rabanne objevuje s vůní Invictus nový sen - vítězství, nového hrdinu – šampióna a novou skupinu parfému - smyslnou svěžest pro muže.

 

Invictus - jméno hrdě představuje mužnost a latinskou identitu. Tento muž je neporazitelný, hrdina, kterému každý podlehne. V dávných dobách se sportovcům přisuzovaly božské atributy, dnes jsou sportovci symbolem ideálního muže a pomalu se opět vrací k mytologickým bytostem. Hrdina Invictus již dokončil svůj sportovní výkon. On vyhrál, on je ten nejlepší, zápas je u konce. Mísí se v něm směs drtivých pocitů z vítězství, vřavy davu ho nesou na svých bedrech a trhají jeho oblečení. Je dokonalým mužským ideálem, je vzorem mužnosti. On je tím, po čem ženy touží - po jeho postavě a jeho triumfu, který z něj dělá žádoucí objekt. Toto vítězství mu dává křídla, je to afrodiziakum. A přesto vše má smysl pro humor. Jeho úsměv je jeho absolutní zbraň.

 

Parfémy Paco Rabanne jsou úspěšné díky vyprávění příběhů, a tak každá vůně vytváří svůj vlastní svět. Invictus se zrodil z touhy mluvit o sportu novým způsobem. Jaký muž by nesnil, že jednoho dne vstoupí na stadion či arénu a ze všech stran uslyší skandování jeho jména a stane se tak objektem touhy? Polobůh Invictus je moderním hrdinou.
Ke stvoření tohoto parfému přizval Paco Rabanne parfumérku Véronique Nyberg, která pracovala na vůni ještě s dalšími třemi nosy: Anne Flipo, Olivier POLGE a Dominique Ropion. Trvalo více než dva
a půl roku, než byla tato vůně stvořena.
Tato smyslně svěží kompozice se velmi liší od tradičních pánských vůní. Není to ani jemná letní vůně, ani tradiční kolínská. Invictus je strukturovaná vůně s velmi osobitým základem. Tradiční struktura pyramidy byla vymezena pouze do dvou skupin ingrediencí. Svěží tóny zastupuje grepfruit, bobkový list a marine tóny. Smyslnou částí parfému je dřevo Guaiac, šedá ambra a pačuli.

 

Autorem flakonu je nekonvenční návrhář Cédric RAGOT. Symbol trofeje byl zvolen v souladu s komunikací kampaně. Je to praktický flakon, který může následně sloužit třeba jako sběratelský kousek. Název INVICTUS je vyryt na vršku flakonu a je laděn do antického písma. Obal je kombinací kovových a matných odstínů šedé. Dominantou jsou velká křídla, která znázorňují sílu vítězství a zvýrazňují název INVICTUS.

 

Takový inovativní projekt vždy vyžaduje mimořádnou ikonu. Paco Rabanne se rozhodl pro Australana Nicka Youngquesta. Třicetiletý sportovec získal popularitu nejen tím, že je fotogenický, ale také proto, že jeho osobnost je perfektním odrazem muže nosícího vůni Invictus. Je prototypem sportovního muže, který rozhodně není metrosexuálem. Má hluboký pohled a krásný úsměv plný příslibů.