Alfa Romeo patří zcela jistě mezi nejznámější výrobce luxusních aut. Tato značka pochází z Itálie, přičemž se původně jmenovala Darracq Italiana. To bylo v roce 1907, kdy ji založil, Cavaliere Ugo Stella. Je zajímavé, že byl aristokrat neboli tzv. modrá krev.
Tehdy spolupracoval v partnerském pracovním svazku s Alexandrem Darraquem. Ovšem po pár letech partnerství bylo přerušeno, továrna se přestěhovala a v té době také přejmenovala na Alfu. Vůbec první auto, které bylo vyrobeno, mělo trochu komplikovanější název – 1910 24 HP – číslovka dvacet čtyři, značila počet koňských sil. Tehdejší továrna Alfa, měla i jedno nucené přerušení – na tři roky se zastavila výroba z důvodu první světové války.
V roce 1916, se ujal vedení, Nicolo Romeo, po kterém je koneckonců celá značka doprovodně pojmenována. Ten tehdy vyráběl věci pro válku, jako například munici, letecké motory a tak podobně. Jelikož je historie velmi obsáhlá, tak se spíše podíváme na modely aut, které značka Alfa Romeo přivedla na svět. Když se podíváme tedy na první auto, které se jmenovalo Alfa Romeo 1900, tak se jednalo o sportovní model, který se vyráběl osm let, přičemž jich na trh bylo uvedeno něco přes devatenáct tisíc. Tehdy byl vytvářen ve třech verzích – sedan, spider a kupé.
Jedním z nejdéle vyráběných aut této značky je zcela jistě Alfa Romeo Giulietta, které je na světě od roku 1954 až po současnost, to znamená, že letos slaví šedesát let prodeje. Alfa Romeo 159 se už sice nevyrábí, ale bezesporu patřilo k těm nejzajímavějším už proto, že se účastnilo i závodů ve Formuli 1. Ovšem jako klasické auto pro všední provoz se pochopitelně prodává jako vůz střední třídy, který byl vyráběn v karoserii sedan, potažmo kombi od roku 2005 do roku 2011. Motor byl klasicky benzinový nebo naftový. Maximální rychlosti dosahuje až v rozmezí dvě stě čtyřicet čtyři kilometrů v hodině.
Firma Alfa Romeo je hodně úspěšná i v různých automobilových závodech – už výše zmíněná Formule 1. Ve třicátých letech auta z továrny vyhrávala mnoho závodů, ale poté, co začala prohrávat, tak byl propuštěn, Vittorio Jano, což byl člověk, který vymýšlel pro Alfu motory. Mezi další úspěchy této světoznámé tovární značky patří i dvaceti čtyř hodinovým závodem Le Mans, který vyhrála v letech 1931 až 1934. O rok později po posledním triumfu z Le Mans získali další vavřín, a to Velkou cenu Německa. Alfa Romeo před několika desítkami let dokonce dodávala auta i pro italskou policii – Pantery, Carabinieri, Giulia Super nebo Inseguimento.