Americký svalovec Victory Judge

front.post
front.public: 13. 07. 2015
time01
Judge se s burácením vynořuje z časů, kdy silnicím vládly mohutné stroje. Slučuje v sobě výkon moderního dravce a konzervativní duše. Povstaňte, přichází soudce - All rise for the Honorable Judge! Tahle věta z amerických filmů dostala v motocyklovém světě nový význam, na evropský trh přichází Victory Judge.

Po sérii moderních tourerů a cruiserů Victory, ze kterých přímo čiší americký duch a orientace na domácí trhy, tato relativně nová značka představila mašinu s úplně novou koncepcí, zaměřenou více na Evropu. Přesto model Judge vychází z amerického stylu „muscle cars“. Už z dálky vás nadchne nádherným předním kolem, které jako by designéři před chvílí odmontovali z Pontiacu GTO 1969. Hlavně z pravé strany, kde loukotě nezakrývá kotouč brzdy, jde o úžasnou podívanou. Tu ještě posilují pneumatiky Dunlop 491 Elite II s bílými nápisy po stranách. Zprava přednímu kolu navíc sekunduje dlouhý dvojitý výfuk v černé matné barvě.

 

Mohutná nádrž pod sebou nechává dost místa, aby mohla vyniknout chlouba značky Victory - vzduchem a olejem chlazený dvouválec Freedom V-Twin o zdvihovém objemu 1731 ccm doplněný o šestikvaltovou převodovku a finální převod ozubeným řemenem. Motor v černě matové barvě s broušenými okraji dává celému stroji jedinečný punc přepychu. Těsně za ním pak Victory po obou stranách připravila lahůdku - oválný boční kryt, připravený na startovní číslo nebo vaši vlastní nálepku či logo.

 

Když prozkoumáte Judge zblízka, narazíte na precizní zpracování a na úroveň detailů, se kterou se jinak setkáte jen u kusových staveb! Ručně šité sedlo, malý sportovní kulatý světlomet vyvedený z lehké slitiny, žádný plast! Na řidiče čeká jednoduchý budík analogového tachometru a s digitálním otáčkoměrem, no a pohled zezadu to jistí zadní svítilna zasazená do zadního blatníku, která dokonale ladí se vykousnutým zakončením sedla. Celkově pak Judge působí jako svérázný cruiser, který sice mírně navazuje na řadu Victory Hammer, ale jde si svojí vlastní cestou. Ukazuje svaly a dává tušit vůni benzínu a spálených pneumatik ve stylu amerických cestovních vozů šedesátých let.
Právě pro evropské zákazníky konstruktéři Victory posunuli stupačky o 127 mm dozadu v porovnání s ostatními modely. K tomu se přidává široká sedačka s perfektní zadní opěrnou částí a široká sportovní řídítka a výsledkem je pohodový posaz, který skoro připomíná spíš naháče než cruiser.

 

Zvuk motoru u Judge má svůj vlastní charakter. Zabírá už od 1500 ot/min, v nízkých otáčkách dokáže podmanivě dunivě bublat a okamžitě cítíte, že jedete na jednostopé verzi Chevroletu Camaro. Jemné vibrace do řídítek s rychlostí mizí a jen zvyšují požitek z jízdy, a když pořádně vezmete za plyn, hned víte, že pod sebou máte sedmnáctistovku se slušným výkonem téměř stovky koní a krouťák 153 Nm. Vstřikování nelze vytknout ani to nejmenší, motor přitom krásně pružný a ochotně se vytáčí i až ke 5 tisícům. To nejlepší ale předvádí v pásmu 2-3 tis otáček, kdy umí pěkně zatáhnout za ruce a vylákat jezdce k trochu ostřejší jízdě. Stejně dobře ale zvládá pohodové tempo se zařazenou čtyřkou, kdy si v optimálním pásmu 2600 otáček v poklidu brázdíte krajinu povolenou devadesátkou na tachometru.

 

Jednotlivé kvalty jsou docela dlouhé, mimo dálnici si v podstatě vystačíte s rozmezím 1-4, šestka je pak zpřevodována jako dálniční overdrive. Za zmínku stojí takébrzdění motorem - ani s úzkou zadní pneumatikou se nemusíte obávat zaklapnutí plynu, moderní konstrukce motoru je slušně odlehčená a motor nemá setrvačnost ani sklony k cukání, jakou se vyznačují konkurenční agregáty.
Zajímavá je kombinace "malých" šestnáctkových kol a netradičních rozměrů pneumatik - stotřicítka vepředu a „pouhá“ stočtyřicítka vzadu. Spolu s nízko umístěným těžištěm je výsledkem pěkně mrštný a obratný stroj, kterému byste vůbec nehádali jeho 300 kg váhy, váha mizí okamžitě po rozjezdu a není problém ani manévrování v koloně mezi auty. Ostřejší úhel řízení v porovnání s Hammerem a úzká zadní guma dovolují poslat Judge do táhlých zatáček v hodně rychlém tempu, překlápět stroj mezi zatáčkami, ale se stejnou jistotou se umí protahovat i vracečkami.

 

Odpružení je tak akorát tuhé, aby zvládalo pohodlně odfiltrovat i rozbitější silnice, ale přitom nechává v řízení dobrou odezvu od předního kola. Hodně menších děr poberou i samotné vysoké pneumatiky. Motocykl je primárně zaměřen na evropské zákazníky, kteří nechtějí jezdit jenom rovně do nekonečných amerických dálek. Odpružení se také nijak zvlášť neponoří dopředu ani při intenzivním brzdění.
Příznivci amerických strojů, kteří až dosud měli při výběru značky jasno, mají nyní pořádný důvod k zamyšlení. Victory nehraje na strunu tradice a dědictví značky, místo toho umí přesvědčit jízdními vlastnostmi a moderním motorem. To vše je oblečené do lákavého „svalnatého“ sportovního designu s americkým puncem. A přitom jde o překvapivě obratnou mašinu, kterou i přes vyšší hmotnost v pohodě zvládnou i jezdci drobných postav.

http://www.victorycz.cz