Aprilia Tuono V4 R APRC ABS

front.post
front.public: 03. 08. 2014
time01
Tuono V4 je jediný motocykl s motorem V4 v kategorii nakedbike a spolu s navýšeným výkonem na 170 k se stává novým etalonem v této kategorii. Nové Tuono je dominantním motocyklem na silnicích i z hlediska aktivní bezpečnosti.

 

Bohatě dimenzované brzdy a podvozek převzatý ze supersportu zaručují přesné vedení motocyklu za každých podmínek. K tomu přispívá i trojí mapování, které okamžitě přispůsobí výkon vašim požadavkům. K dispozici je i elektronický balíček APRC druhé generace a vypínatelné ABS s třemi stupni citlivosti.
Inovace pro rok 2014


  • Hlavní a zásadní inovací pro rok 2014 je osazení motocyklu závodním protiblokovacím systémem ABS od firmy Bosch 9MP. Tento systém poslední generace má možnost nastavení ze tří stupňů citlivosti nebo úplné dektivace.

  • inovovaný systém APRC

  • poslední generace předních radiálních třmenů Brembo Monoblock M432

  • ergonometricky vylepšená a zvětšená (18,5 lt.) palivová nádrž


 

Motor byl navržen s cílem dosáhnout maximální výkon, lineární pružnost a především spolehlivost a kvalitu. Přívod paliva obstarávají dva vstřikovače na jeden válec. Úzký motor klade menší nároky na celkovou šířku motocyklu. S tím je jednoznačně spojena snazší ovladatelnost vlivem optimální centralizace hmoty v samotném rámu motocyklu.
APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)

Systém APRC sestává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.

 

ATC - Aprilia Traction Control

omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Jezdec může měnit v 8 stupních nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka. ATC lze kalibrovat po výměně pneumatiky.

 

AWC - Aprilia Wheelie Control

management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky  zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce.

 

ALC - Aprilia Launch Control

zajistí perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku.

 

AQS - Aprilia Quick Shift

systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.

 

Kromě druhé generace systému APRC je Tuono V4 nově vybaveno technologicky vyspělým protiblokovacím systémem ABS zajišťujícím maximální bezpečnost v provozu, který v žádném případě nesnižuje výkon na uzavřeních tratích. Systém ABS 9MP byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bosch, váží pouhé 2 kg a využívá technologii RLM (zmírňování přizvedávání zadního kola při prudkém brzdění).

Navíc si jezdec může snadno v menu zvolit mezi třemi úrovněmi citlivosti nebo ABS úplně deaktivovat:


  • Úroveň 1 Track: je použitelný na uzavřených tratích, ale zároveň je schválen i pro silniční provoz. Působí na obě kola a zaručuje maximální výkon i při ostrém brzdění v jakékoliv rychlosti. Díky tomuto nastavení neztratíte ani vteřinu, zároveň je při tomto nastavení deaktivován systém RLM (viz.výše).

  • Úroveň 2 Sport: je určen pro sportovní jízdu na silniční komunikace. Působí na obě kola v kombinaci s aktivovaným systémem RLM, jehož účinek je progresivně založen na rychlosti motocyklu.

  • Úroveň 3 Déšť: je zaměřen na jízdu na povrchu s nízkou přilnavostí, kdy je ABS více citlivé. Opět působí na obě kola a s aktivovaným systémem RLM.


Jakoukoliv z těchto tří úrovní ABS lze kombinovat s kteroukoliv ze tří palivových map motoru (Track, Sport, Road)tak, aby motocykl vyhovoval jezdcům s různými zkušenostmi a rozdílným stylům jízdy.

 
Více na http://www.aprilia.cz