Bohatě dimenzované brzdy a podvozek převzatý ze supersportu zaručují přesné vedení motocyklu za každých podmínek. K tomu přispívá i trojí mapování, které okamžitě přispůsobí výkon vašim požadavkům. K dispozici je i elektronický balíček APRC druhé generace a vypínatelné ABS s třemi stupni citlivosti.
Inovace pro rok 2014
- Hlavní a zásadní inovací pro rok 2014 je osazení motocyklu závodním protiblokovacím systémem ABS od firmy Bosch 9MP. Tento systém poslední generace má možnost nastavení ze tří stupňů citlivosti nebo úplné dektivace.
- inovovaný systém APRC
- poslední generace předních radiálních třmenů Brembo Monoblock M432
- ergonometricky vylepšená a zvětšená (18,5 lt.) palivová nádrž
Motor byl navržen s cílem dosáhnout maximální výkon, lineární pružnost a především spolehlivost a kvalitu. Přívod paliva obstarávají dva vstřikovače na jeden válec. Úzký motor klade menší nároky na celkovou šířku motocyklu. S tím je jednoznačně spojena snazší ovladatelnost vlivem optimální centralizace hmoty v samotném rámu motocyklu.
APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)
Systém APRC sestává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.
ATC - Aprilia Traction Control
omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Jezdec může měnit v 8 stupních nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka. ATC lze kalibrovat po výměně pneumatiky.
AWC - Aprilia Wheelie Control
management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce.
ALC - Aprilia Launch Control
zajistí perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku.
AQS - Aprilia Quick Shift
systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.
Kromě druhé generace systému APRC je Tuono V4 nově vybaveno technologicky vyspělým protiblokovacím systémem ABS zajišťujícím maximální bezpečnost v provozu, který v žádném případě nesnižuje výkon na uzavřeních tratích. Systém ABS 9MP byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bosch, váží pouhé 2 kg a využívá technologii RLM (zmírňování přizvedávání zadního kola při prudkém brzdění).
Navíc si jezdec může snadno v menu zvolit mezi třemi úrovněmi citlivosti nebo ABS úplně deaktivovat:
- Úroveň 1 Track: je použitelný na uzavřených tratích, ale zároveň je schválen i pro silniční provoz. Působí na obě kola a zaručuje maximální výkon i při ostrém brzdění v jakékoliv rychlosti. Díky tomuto nastavení neztratíte ani vteřinu, zároveň je při tomto nastavení deaktivován systém RLM (viz.výše).
- Úroveň 2 Sport: je určen pro sportovní jízdu na silniční komunikace. Působí na obě kola v kombinaci s aktivovaným systémem RLM, jehož účinek je progresivně založen na rychlosti motocyklu.
- Úroveň 3 Déšť: je zaměřen na jízdu na povrchu s nízkou přilnavostí, kdy je ABS více citlivé. Opět působí na obě kola a s aktivovaným systémem RLM.
Jakoukoliv z těchto tří úrovní ABS lze kombinovat s kteroukoliv ze tří palivových map motoru (Track, Sport, Road)tak, aby motocykl vyhovoval jezdcům s různými zkušenostmi a rozdílným stylům jízdy.
Více na http://www.aprilia.cz