Studie Audi allroad shooting brake rozšiřuje paletu výrazových prostředků designérského stylu značky se čtyřmi kruhy. V kompaktním dvoudveřovém automobilu se snoubí vizuální prvky budoucích sportovních vozů Audi s charakteristickým konceptem Audi allroad a pojetím karoserie Shooting Brake. Budoucí řešení pro sériovou výrobu přibližuje také koncept ovládání.
Audi allroad shooting brake je na silnici nepřehlédnutelným vozem. Souhra precizně vedených linií a svalnatě napjatých ploch je doplněna osobitými detaily, jako je maska chladiče Singleframe, výrazná linie Tornádo nebo přitažlivě tvarovaná záď. Ledově modrým odstínem lakovaná studie má při rozvoru 2,51 metru vnější délku 4,20 metru, šířku 1,85 metru a výšku 1,41 metru.
Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Typickými stylistickými prvky vozů allroad jsou tmavě šedé ochranné lišty, které dynamicky stoupají od přídě směrem k zádi a společně s výrazně rozšířenými podběhy kol a hliníkovými ochrannými kryty spodní části vozu vpředu a vzadu zdůrazňují terénní charakter konceptu Audi allroad shooting brake.
V interiéru naleznou pohodlí čtyři osoby. Pro cestující vpředu jsou připravena štíhlá sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. Přístup k zadním sedadlům usnadňuje funkce Easy Entry. Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha, například pro přepravu většího sportovního náčiní.
Kruhové výdechy ventilační soustavy nezapřou inspiraci světem letadel a nesou ovládací prvky klimatizace a vyhřívání sedadel. Ovládací prvky se vysunou, jakmile se k nim přiblíží ruka. Středová konzola se posouvá společně se sedadlem, aby ovládací prvky zůstaly v optimálním dosahu řidiče, který si může celkové nastavení, včetně páky voliče převodovky e-S tronic a nově navrženého terminálu ovládacího systému MMI, detailně upravit podle svých preferencí.
Hybridní pohon typu „plug-in“ (s možností vnějšího dobíjení akumulátoru) se chlubí impozantními výkonovými parametry – nejvyšší celkový výkon je 300 kW (408 k) a maximální točivý moment má hodnotu 650 N.m. Studie s pohotovostní hmotností cca 1600 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kompaktní crossover přitom spotřebuje podle příslušné normy EHK pouhých 1,9 l/100 km (emise CO2: 45 g/km). Celkový dojezd činí až 820 km.
Roli spalovacího motoru převzala jednotka 2.0 TFSI s výkonem 215 kW (292 k) a točivým momentem 380 N.m, která je spojkou oddělena od kompaktního elektromotoru, jenž poskytuje 40 kW a 270 N.m. Elektromotor je integrován do šestistupňové dvouspojkové převodovky e-S tronic, která přenáší hnací sílu na přední kola. Zadní nápravu pohání samostatný elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m.
Do rychlosti 130 km/h zajišťuje pohon vozidla zadní elektromotor. Kromě toho spolupracuje s motory na přední nápravě, vyžaduje-li situace nasazení pohonu všech kol. Před zadní nápravou je uloženo osm modulů akumulátorových článků Li-Ion, jejichž kapacita 8,8 kWh postačuje pro ujetí 50 km.
Podvozek je tvořen přední nápravou se vzpěrami McPherson a elektromechanickým řízením a čtyřprvkovou zadní nápravou. Díky velké světlé výšce, kompaktnímu rozvoru, krátkým převisům a pohonu všech kol e-tron quattro má sportovní crossover nejlepší předpoklady i pro jízdu v terénu. Optimální nastavení vozidla pro panující podmínky umožňuje Audi drive select. Velká sedmipaprsková kola s lehkou konstrukcí, v níž nalézá uplatnění mimo jiné uhlíkový kompozit, mají pneumatiky rozměru 255/40 R 19.