Mnoho zdrojů uvádí, že první auto vyšlo sedmnáctého října 1903. Jiné zdroje uvádějí datum dvacátého října, takže, kde je pravda, to by snad jedině věděli sami zakladatelé. Ještě vám dlužíme jejich jména – William Murphy, Lemuel Bowen, Henry M. Leland. Cadillac už od začátku válcoval svoje konkurenty v prodeji. O dva roky později se společnost Cadillac a výroba Leland and Faulconer sloučili dohromady. Hned od začátku se zde vyráběla auta, která byla velmi luxusní, minimálně na tu dobu. V roce 1909 továrnu Cadillac koupil gigant General Motors.
Tak a nyní se podíváme na modely z této automobilky. Nebudeme troškařit a začneme tím nejluxusnějším vozem – SUV Cadillac Escalade. Ono se budeme bavit vlastně o typu Platinum, které je ještě o stupínek výše. Poznávacím znakem tohoto auta je například chromovaná karoserie, respektive plno ozdob, které jsou chromované. Kola mají dvacet dva palců a rozdíl je například i v tom, že na nich je specifický design paprsků, ale úplně největší rozdíly jsou uvnitř vozu. Sedadla mají kožené čalounění, ale pozor, jedná se o velmi luxusní značku Nappa. Výplně dveří a palubní deska jsou dále v černém, případně zlatohnědém odstínu.
Dekory byly udělány z dřeva, které roste v exotických krajích, respektive je samo exotické. Mezi takové vychytávky patří klimatizovaná schránka mezi sedadly, dále vlněné koberečky, sedadla jsou též plně klimatizovaná a mají osmnáct směrů nastavení. K tomu se musí připočítat ještě zábavní systém pro zadní sedadla, který má dva sedmipalcové displeje v opěrkách plus jeden devítipalcový ve stropě a tak dále. Co se týká ceny, tak se to pohybuje pro normálního člověka v astronomických výškách. Pokud se budeme bavit o čistě nové autu, tak plus minus dáte dva a půl milionu. Jestliže byste toto vozítko, tedy všeobecně cadillac pořídili z bazaru, tak též se to různí, ale dejme tomu by to mohlo být v rozmezí do sto čtyřiceti tisíc.
Foto © Depositphotos.com/bettorodrigues