Jedním z dalších známých vývozců aut je italská firma Maserati. Právě letos italská značka slaví kulaté sté výročí vzniku, to znamená, že byla založena 1914 šesti bratry stejného příjmení. V současné době sídlí továrna v Modeně, ale při založení se auta vyráběla Boloni.
Polovina z bratrů, konkrétně Alfieri, Bindo a Ernesto pracovali v jisté továrně v Turíně, taktéž na výrobě vozů a vůbec všichni kompletně byli fanoušky automobilismu, tak se není co divit, že stvořili vlastní dnes už světově proslulou značku. Rok založení se sice uvádí 1914, ale první auto spatřilo světlo světa až o dvanáct let později. Právě s jedním z prvních aut také vyhráli závod Targa Florio v tom roce 1926.
Jako první vyráběla továrna Maserati auta se čtyřmi, šesti, osmi a šestnácti válci, i když se uvádí, že se jednalo o dva souběžně postavené osmiválce. O šest let později zemřel jeden z bratrů - Mario, o kterém se říkalo, že byl nejnadanější. On vymyslel i značku Maserati - stylizovaný Neptunův trojzubec. Bratři ovšem nepřestali s výrobou aut až do roku 1937, kdy prodali akcie společnosti Maserati rodině s názvem Orsi. I když tedy továrnu prodali, tak stále tam pracovali v oddělení konstruktérů. Po třech letech se továrna přestěhovala do Modeny, kde jak jsme již řekli, sídlí dodnes.
V roce 1940, kdy se tohle všechno událo, vyhrálo jedno z aut firmy Maserati závod na pět set mil v Indianapolis, který byl kdysi součástí závodů Formule 1. I když auta měla svůj zvuk, tak v době druhé světové války byla společnost nucena vyrábět součástky pro armádu. Naštěstí válka skončila a po ní uvedli na trh řadu aut typu A6. Automobily značky Maserati se čile vyráběli dál, až přišlo v roce 1961 jedno z nejslavnějších - Birdcage. Měl ovšem vážnou nehodu v jednom ze závodů a tak se firma začala více orientovat na vozy, které by mohli jezdit normálně po silnicích.
Rok poté si firmu koupil další slavný koncern z řad automobilismu - Citroën. Zde se trochu obměnila výroba italské značky Maserati. Jenže francouzská automobilka zbankrotovala v roce 1974 a nebýt podpory italské vlády, tak už by Maserati neexistovalo. O rok později se firma vzpamatovala, když ji koupil bývalý argentinský závodník De Tomasso. Tehdy také začalo Maserati spolupracovat s Chryslerem a vytvořili společné auto - Chrysler TC. Nejnovějším modelem je nyní Maserati GranTurismo MC Stradale. Jako první z této řady dokáže překonat tři sta kilometrů v hodině a také jako první zkouší karbon-keramické brzdy. Jeho cena se v současnosti pohybuje okolo tří milionů.