Pečlivě připravená letecká choreografie ukazuje největší dopravní letadlo světa ve dvou obrazcích ve výšce 1 219 metrů. K letadlu A380 se přidává duo Jetmen Dubai ve složení dvou zkušených pilotů. Tito letci řídící pár nejmenších tryskových křídel byli vysazeni z helikoptéry, jež se vznášela nad letadlem ve výšce 1 676 metrů. Duo vytvořilo formace po obou stranách letadla, přičemž před závěrečným odletem oba letci ztvárnili obrazec na jedné straně letadla.
Adel Al Redha, výkonný viceprezident a ředitel provozu společnosti Emirates, řekl: „Toto představení, které zobrazuje člověka a stroj, je oslavou kouzla a krásy letectví. Čin, který by se před sto lety zdál jako nesplnitelný sen. Tady vidíme, jak daleko jsou lidské vize a ambice schopny zajít, aby posunuly hranice letectví. Velkolepá letová formace tohoto typu je nevídaná. Každý aspekt projektu, stejně jako v případě všech dalších aktivit Emirates, byl dopodrobna posouzen a odzkoušen na simulátorech, aby byly týmy připraveny na všechny nečekané situace. Emirates a duo Jetman během uplynulých tří měsíců úzce spolupracovaly a dopodrobna plánovaly a koordinovaly každý detail projektu. Bezpečnost zůstala na prvním místě během každé fáze rozhodovacího procesu. Aby byl zajištěn úspěch, do plánovacího procesu a realizace letové formace byly aktivně zapojeny autority jako Úřad pro civilní letectví Spojených arabských emirátů, Dubajský úřad pro civilní letectví, Řízení letového provozu Dubaje (ATC), SkyDive Dubaj, Aerovision a mnoho oddělení společnosti Emirates. Tímto bychom rádi všem, kteří se na přípravách a úspěšném provedení této jedinečné události podíleli, poděkovali.“
Ismaeil Al Hashmi, řídící ředitel Jetman Dubaj uvedl: „Předvedení okřídlené inovace představuje skvělou oslavu hodnot a záměrů, které Jetman Dubai a Emirates sdílí, jako jsou dosahování výjimečnosti a utváření vnímání. Dubaj je město, jež neustálé bourá hranice a utváří historii. Proto se stalo ideálním místem pro předvedení letové formace, která opět posunula hranice letectví.“
Michael Rudolph, ředitel pro letové předpisy a bezpečnost z Dubajského úřadu pro civilní letectví řekl: „z pohledu bezpečnosti tato akce pro Dubajský úřad civilního letectví připravila hned několik výzev, jelikož se jednalo o vůbec první let v historii, kdy dva muži utvořili blízkou letovou formaci s největší osobním letadlem na světě. Aby bylo zajištěno, že se akce obejde bez nehod, bylo nutné zhodnotit nejrůznější rizika. Dále bylo nevyhnutelné vyhodnotit dopady akce na komerční dopravu proudící z a na Dubajské mezinárodní letiště. To se nám podařilo, a až na drobné změny v letovém řádu, se projekt obešel bez jakýchkoli zpoždění a obav o bezpečnost kohokoli ze zúčastněných. Dubajský úřad pro civilní letectví je hrdý, že se mohl stát součástí historie letectví.“
Yves Rossy z Jetman Dubai řekl: „Pilotoval jsem dopravní letadlo a vždy jsem snil o tom létat bez nutnosti být v kokpitu. Vince a já jsme nadšeni, že jsme měli možnost stát se partnery Emirates a chtěli bychom moc poděkovat všem, kteří nám pomohli proměnit sen v realitu. Letět vedle největšího dopravního letadla bylo naprosto neskutečné. Cítili jsme se jako komáři vedle obrovského orla.“
Vince Reffet, Jetman Junior dodal: „Toto je další historický let pro tým Jetman Dubai. Jsme šťastni, že jsme mohli být součástí něčeho tak neuvěřitelného. Přípravy trvaly opravdu dlouho. Abychom dokázali naši první formaci s Emirates A380 perfektně provést, každý detail projektu jsme několikrát procházeli. Je skvělé být součástí něčeho, co představuje pro Dubaj a Jetman tým tak náramný úspěch.“
Během letové formace letadlo Emirates A380 vážilo pouhých 350 tun (maximální váha letadla A380 je 575 tun). Jelikož se jedná o největší dopravní letadlo světa, největší riziko pro Jetman duo během letu představovaly turbulence v úplavu.
Aby bylo riziko zmírněno, byly pozice obou členů dua pečlivě zvoleny s cílem vyhnout se oblastem turbulencí v úplavu a tryskám Emirates A380. Aby Jetman duo mohlo bezpečně zaujmout své choreografické pozice, zajistila Emirates, během plánovacích procesů, potřebné vizuální výchozí body letadla A380. Výchozí body pro Jetman tým byly potvrzeny v inženýrském centru Emirates během simulace letu, při které byla využita vizuální orientace a skutečné letadlo A380. Tato zkouška ověřila, že navržené formace bude možné jednoduše uskutečnit během prvního letu.
Tréninkový let s cílem vyzkoušet jednotlivé pozice formace se uskutečnil 12. října 2015. Ostrý natáčecí let se konal 13. října 2015.
Aby bylo zajištěno, že formace Emirates a Jetman Dubai proběhne, jak má, piloti Emirates, manažeři letového provozu a řídící letového provozu museli úzce spolupracovat a do nejmenších detailů vše konzultovat. Bylo třeba vzít v úvahu letový provoz, oblast letu, možný vítr a počasí. Letadlo A380 letělo v ustálené výšce 1 219 metrů nad mořem ve dvou vyčkávacích pozicích provedených daleko od příletových a odletových toků obou dubajských letišť (DXB a DWC).
Jetman Dubai duo bylo vysazeno z vrtulníku dostatečně vysoko nad letovou výškou A380 a všechny aktivity spojené s projektem proběhly pod dočasnou ochranou zajišťovanou Řízením letového provozu města Dubaje.
Emirates je s 68 letadly ve své flotile a objednávkou 72 dalších strojů největším provozovatelem dvoupatrového letadla A380 na světě. Letadlo A380 je pro leteckou společnost vlajkovou lodí, která díky své provozní efektivitě, moderním pokročilým technologiím, zredukované produkci hluku a environmentálnímu dopadu určuje oborový standard. Letadlo je i nadále nesmírně populární mezi pasažéry Emirates. Kdykoli je letadlo odbavováno, vždy vzbudí u zákazníků zájem. V současné době Emirates A380 létá z Dubaje do 34 destinací.