Ferrari 488 GTB

front.post
front.public: 01. 08. 2024
time00-kopie – obnovený-kopie – obnovený – obnovený – obnovený – obnovený – obnovený – obnovený – obnovený

Pokud bychom měli vyzdvihnout jednu značku automobilů, kterou zná snad každý kluk, bezesporu by šlo o legendární Ferrari.


Není se čemu divit, že právě model 488 GTB se stal pro letošní rok největší peckou v automobilovém světě. Nejnovější informace o tomto vozu nám především prozradí, co můžeme pod kapotou očekávat a věřte, nejde o žádné výletní auto, nýbrž o neřízenou střelu s dokonalým odpichem.
 


Rychlé, dravé, zkrátka ferrarové


Značka luxusních aut Ferrari se vždy pyšnila nesmírnou akcelerací svých vozů a úctyhodnou maximální rychlostí. Model 488 GTB získal zcela nový motor V8 o skvělém objemu 3,9 litrů. Maximální výkon tohoto dravého šídla při zátěžových testech vyšplhal až k 660 koním. To znamená, že jde o 492 kW přo 8000 otáčkách. Když tuto informaci použijeme a porovnáme jí s předešlým modelem Italia, tak zjistíme, že je tato hodnota o 73 koní a 73 kW vyšší. Avizovaný točivý moment 760 N.m. při 3000 otáčkách je mnohem vyšší než u šestilitrového motoru V12 v modelu Ferrari F12 Berlinetta.


 


 


 


Pokud by vás zajímalo za jak dlouho se s tímto koťátkem dostanete ke 100 kilometrové rychlosti, bylo by to za pouhé tři vteřiny. Za neuvěřitelných 8,4 sekund se vyšplháte k hranici dvouset kilometrové rychlosti. Tyto parametry jen dokazují, že nový model 488 GTB je opravdovým skokem vpřed. Vývojáři se zaměřili na maximální výkon motoru, což zvládli na jedničku. Ručička tachometru se v tomto rudém ďáblovi zastavuje až na 334 kilometrech za hodinu.


 


Předchůdce Italie pokulhává


Model Ferrari Italia pokluhává po všech ohledech, byť jen o nepatrný kousek. Na testovací trati se 488 GTB dostalo na čas 1 minutu a 23 sekund. Italia byla jen o dvě sekundy horší. I přes to, že je Ferrari již proslulé svými vozy s vysokým výkonem, tentokrát se při výrobě nezapomnělo ani na efektivnější využití paliva a menší produkci emisí.