„Od svého vzniku v roce 1957 se řada Harley-Davidson Sportster neustále mění a rozvíjí a Roadster otevírá novou kapitolu této historie,“ říká Brad Richards, Designový ředitel H-D a dodává: „Sledovali jsme, jak si majitelé upravují Sportster v mnoha různých směrech. Nový Roadster je kombinací různých stylů, ale hlavním záměrem bylo postavit motocykl primárně orientovaný na jezdce. Proto má Roadster štíhlou konstrukci, působivý výkon a perfektní odezvu při řízení.“
Nový model Roadster, který je hlavním prvkem současné marketingové kampaně H-D Live Your Legend, se řadí do rodiny Dark Custom s minimalistickým designem inspirovaným klasickými závodními motocykly a současnou poptávkou po jednoduchých strojích ve stylu custom. Profilem připomíná závodní motocykly Sportster z období padesátých a šedesátých let.
„Chtěli jsme, aby se v modelu Roadster promítlo DNA supervýkonných motocyklů KHR z padesátých let i pozdějších Sportsterů upravených pro dragsterové závody,“ říká Richards. „Tyto stroje měly oříznuté blatníky, malou palivovou nádrž a byly odstrojené až na samotný základ, aby co nejlépe sloužily pro závodní účely.“
Roadster nabízí moderní výkon díky kombinaci nových kol a pneumatik, špičkových komponent odpružení a vzduchem chlazeného motoru V-Twin 1200 ccm, který disponuje silným krouticím momentem ve středním pásmu otáček. Pětipaprsková litá kola s rozměry 19” vepředu a 18” byla navržena speciálně pro tento model a posilují jeho vyvážený a atletický výraz.
„Nová kola se inspirují klasickým prokládaným uspořádáním a patří k nejpropracovanějším litým kolům, jaké jsme kdy vytvořili,“ říká Ben McGinley, Industrial Designer H-D. „Prokládané paprsky kol směrují ven k opačnému okraji kola a vytvářejí poutavý vizuální efekt. Tato kola jsou na svoji velikost také velmi lehká, což přispívá k výborné ovladatelnosti modelu Roadster,“ dodává McGinley.
Odpružení modelu Roadster je posílené o novou 43mm obrácenou kazetovou vidlici s pružinami se třemi stupni tuhosti, která je upevněna pomocí tří masivních úchytů. Zadní odpružení je vybavené tlumiči plněnými dusíkem s pružinami se třemi stupni tuhosti a nastavením předpětí. Má větší zdvihy než odpružení u ostatních modelů Sportster – 114 mm vepředu a 81 mm vzadu. Duální plovoucí kotouče o průměru 300 mm na předním kole jsou zárukou perfektního brzdného účinku. Roadster je nabízen s ABS ve standardu.
Model se vyznačuje agresivní pozicí jezdce díky nízko umístěným řídítkům a nožním ovladačům uprostřed pod motorem, což pomáhá posunout váhu jezdce na střed nad 12,5litrovou nádrž s kultovním tvarem řady Sportster.
Abychom udrželi minimalistický styl modelu Roadster, je zadní blatník zkrácený o 38 mm oproti předchozím blatníkům využívaným řadou Sportster. Děrovaný kryt řemenu a kryty výfuků napodobují děrované komponenty používané u závodních strojů pro snížení hmotnosti. Nízko posazený přístrojový budík o průměru 100 mm obsahuje analogový tachometr s digitálním otáčkoměrem. Zadní směrovky osazené přímo na rám blatníku, nový modul zadního světla a držáku registrační značky a vykrojený tvar sedla podporují čistý a ničím nerušený design zádi.
„Profil sedla plynule přechází do zkráceného zadního blatníku. Potah sedla je prošívaný po vzoru koženého oblečení a zadní část sedla je tvarována jako sedlo spolujezdce, což zvyšuje všestrannost modelu Roadster,“ popisuje McGinley.
Harley-Davidson Roadster bude v nabídce ve čtyřech barevných provedeních: Vivid Black s tmavým pruhem s textilním vzorem; Black Denim s červeným pruhem; Velocity Red Sunglo s červeným pruhem a dvoubarevná Billet Silver/Vivid Black s vínovým pruhem.
Více na: http://www.harley-davidson.cz, kde naleznete aktuální motocykly modelového roku 2016 i kontakt na všechny oficiální dealery H-D v ČR.