Neskutečný výkon, rychlost, ovládání a charisma stále fascinují majitele i okolí. Přidáním nového ABS a třmenů Brembo monoblok přední brzdy posouvá Hayabusu a jezdce na novou úroveň.
To, co dělá tento motocykl tak fascinujícím, je bezesporu jeho motor. Objem řadového čtyřválcového kapalinou chlazeného motoru je přesně 1340 cm3. Ten disponuje 198 koňskými silami a masivním točivým momentem o neuvěřitelné hodnotě 155 Nm. Výkon motocyklu je opravdu znamenitý, reakce přichází značně rychle a bez zaváhání. Otočením plynu slyšíte hluboký dusot stáda, který žene motocykl kupředu závratnou rychlostí. Akcelerace Hayabusy, především ve vyšších rychlostech, je nesrovnatelná s jiným motocyklem. Inženýři Suzuki zde použili to nejlepší ze svého umění. Lehké titanové ventily, kované písty společně s povrchovou úpravou válců SCEM, zajišťující lepší přenos tepla a umožňující zmenšit vůli mezi pístem a válcem. Tato technologie vychází ze závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru.
Hladký a vyrovnaný průběh výkonu zajišťuje pokročilé efektivní vstřikování paliva se systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, čímž dochází k lineárnější křivce výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
Lépe využívat výkon v různých jízdních situacích umožňuje Suzuki Drive Mode Selektor (S-DMS). Dává možnost jezdci vybrat jednu ze tří přednastavených výkonových map. Tím lze upravit charakteristiku motoru tak, aby vyhovovala preferencím a jízdním podmínkám, například na závodním okruhu, úzkých a klikatých silnicích, ve městě nebo na mokru. Mezi režimy lze plynule i za jízdy přepínat pomocí přepínače na řídítkách a zvolený režim se zobrazuje na displeji.
Při ostřejším podřazování krotí brzdný účinek motoru spojka s antihopingovým účinkem, systém Suzuki Clutch Assist Systém (SCAS). Vačky uvnitř spojkového mechanismu tlačí při zpomalování proti přítlačnému talíři, tím snižují přítlak spojkových lamel a umožňují kontrolovaný prokluz spojky.
Stejně vzrušující jako motor je i charakteristický vzhled motocyklu. Agresivní tvar kapotáže zajišťuje větší pohodlí jezdce, nejvyšší prioritu má však ve své legendární aerodynamické účinnosti. Ta vedle snížení hluku a snížení spotřeby dává i vynikající stabilitu ve vysokých rychlostech. Rám motocyklu je dostatečně dimenzovaný, aby tyto rychlosti hravě zvládal. V základním nastavení mají tlumiče komfortní charakteristiku pro lepší korespondenci s běžným silničním použitím. Nabízejí kompletní škálu nastavení, takže si každý jezdec podvozek upraví dle individuálních požadavků. Neméně důležitou roli hraje ve stabilitě i elektronicky ovládaný tlumič řízení, do kterého můžete vložit veškerou svoji důvěru. Se stoupající rychlostí zvyšuje svoji účinnost.
Opravdový pocit jistoty dodávají nové brzdy Brembo monoblok. Jsou lehčí a pevnější než běžné dvoudílné šroubované třmeny. Montáž těchto brzdičů poskytuje větší brzdný účinek a lepší zpětnou vazbu s kontrolou pro jezdce. Model Hayabusa ABS je již v základu vybaven systémem ABS. Ten zvýší pocit jistoty při nepříznivých podmínkách, panujících na silnici, a pomůže vyřešit nečekané situace. Jedná se o poslední generaci systému ABS, které zasahuje velmi citlivě a jemně. Neztratíte brzdný účinek, ani když do jízdy zasáhne na hranici smyku, takže vždy z brzd získáte maximum v závislosti na trakci povrchu.
Hayabusa je, a navždy bude ultimativní hypersport. Dobře se cítí ve vysokých rychlostech na dálnicích, na okruzích prožene supersporty, ze stability ji nevyvedou ani nerovnosti na okreskách a díky nízko položenému těžišti se dobře proplete i ucpaným městským provozem. Neskutečný výkon, rychlost, ovládání a charisma stále fascinují.