„Rallye Švédsko pro nás představuje další příležitost k získání cenných zkušeností a dat. Švédsko je speciální soutěží, kde se setkáme s několika výzvami: musíme zajistit, aby vůz fungoval v extrémně nízkých teplotách, zejména na silničních úsecích, kde motor nedosahuje tak vysokých otáček. Dále musíme ověřit a nastavit co nejlepší nastavení podvozků, abychom zajistili maximální možnou úroveň trakce a stability,“ vysvětlil šéf týmu Hyundai Shell World Rally Michel Nandan s tím, že třetí velkou výzvou je navršený sníh podél silnic. „I při nejmenší kolizi se sníh velmi snadno dostane do motoru. Náš cíl pro Rallye Švédsko bude dokončit celý závod s oběma vozy a ujet maximální možný počet kilometrů.“
Tým se začal připravovat na Rallye Švédsko začátkem prosince při pětidenním testováním ve finském Rovaniemi, poblíž severního polárního kruhu. „Švédské rallye je jedinečná – je velmi rychlá, s úzkými silnicemi a velkými hromadami sněhu podél nich. Po prosincových testech již víme, jak se Hyundai i20 WRC chová v opravdových zimních podmínkách a s výsledkem jsem spokojeni,“ poznamenal Thierry Neuville.
Finský jezdec Juho Hänninen, který vybojoval v loňské Rallye Švédsko svůj dosud nejlepší výsledek ve WRC, má na svém kontě čtyři předchozí starty v tomto podniku. Nyní ho čeká premiérový start za volantem Hyudai: „Mám velkou radost, že jsem dostal šanci nastoupit na start v barvách týmu Hyundai Shell World Rally Team. Rallye Švédsko patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Pro Fina je jízda na sněhu téměř přirozeností, takže bychom samozřejmě rádi dosáhli dobrého výsledku. Získané zkušenosti nám pomohou pro zbývající část roku a hlavně pro sezónu 2015, kdy budeme moci zúročit vše, co se naučíme během naší první soutěžní sezóny.“
Rallye Švédsko je tradičně jedinou skutečně zimní soutěží v kalendáři WRC, která se koná v lesích regionu Värmland, z něhož dvě rychlostní zkoušky vedou přes hranice s Norskem. Michelin, partner týmu Hyundai Shell WRT, dodá pro tyto extrémní podmínky zimní pneumatiky s více než 380 „hřeby“ s wolframovými hroty, které zajistí zlepšenou trakci na tvrdém zmrzlém povrchu pod měkkým sněhem. Jezdci budou do chladného prostředí vybaveni brýlemi proti oslnění a vyhřívanými botami. Letošní ročník Rallye Švédsko zahrnuje 24 rychlostních zkoušek (12 z nich se jede dvakrát) o celkové délce 323,54 soutěžních kilometrů.