Infiniti Q70

front.post
front.public: 19. 11. 2014
time00-kopie
Toto označení nepatří nějaké nové značce auta. Jedná se původně o Infiniti M z produkce továrny Nissan, což je japonská továrna, ale označení Q70 nese až od letošního roku. Navíc je od příštího roku naplánovaný tzv. upgrade. Ale nyní od začátku této značky.

 

Infiniti se začalo vyrábět zhruba od roku 1989, přičemž tehdy to bylo M30. Jednalo se o dvoudveřové, sportovně laděné auto - kupé. Výroba trvala tři roky a tenhle typ spadal do střední třídy. Je zajímavé, že druhá generace přišla až v roce 2002, což je poměrně pozdě z hlediska Japonska. Tehdy se mu říkalo Nissan Gloria.

 

Na rozdíl od prvního typu, kde byla převodovka o čtyř stupních, tak zde se nacházela pětistupňová. Třetí generace spatřila světlo světa mezi lety 2005 až 2010. Mezitím to ještě inovovali, jak je u takových automobilek zvykem. Poslední generace přišla od roku 2010, než se tedy přejmenovali v letošním roce na Infiniti Q70. Vrátíme se nyní k typu Q70 a lépe si ho osvětlíme. Tak předně  - jedná se o luxusní auto. Ovšem celkově je zaměřeno na bezpečí řidiče, protože to je ze všeho nejdůležitějšího, mnohem více důležité než design auta. Q70 má 4WAS, což znamená aktivní řízení všech kol.

 

Tento systém zvyšuje například výkon, ale také je vůz lépe stabilní a přilnavý. Co se týká motorů, tak zde jich je více. Patří sem jeden vznětový, jeden zážehový a jeden hybridní. Když se na to podíváme podrobně, tak dieselový motor, jenž je šestiválcový a přeplňovaný, má výkon v podobě dvou set třiceti osmi koní. Benzinový motor V6 o objemu 3,7 litru dokáže využít palivo v kompletním slova smyslu. Když se přejde k bezpečnosti tohoto auta, tak je zde několik systémů, které se postarají o bezpečnost Infiniti Q70. Jmenuje se to Balíček prvků dynamické bezpečnosti neboli Dynamic Safety Shield. Tento balíček má v sobě několik zajímavostí.

 

Například inteligentní tempomat, jenž udržuje stabilní rychlost. Je doplněný dalším systémem - LSF - ten sleduje auto při malých rychlostech. Jako další zajímavost se dá představit i varování před čelní srážkou zkráceně FCW. Velmi důležitý je i inteligentní brzdový systém, bez brzd by to jaksi nešlo. Nese označení IBA. Záruka u tohoto auta je na tři roky, potažmo do sta tisíce kilometrů. Na karoserii je dokonce záruka až v podobě dvanácti let. Pro model Hybrid je záruka na pět let, ale může to také být do sta tisíc kilometrů. Pokud by si někdo chtěl pořídit tento vůz, musí si připravit rozhodně více než milion.