V roce 1920 se stal uznávaný nástroj zvaný Theremin. Jde o jednohlasý nástroj, na který se hraje bez dotyku. Dodnes se používá a má spoustu příznivců. O 10 let později vznikly varhany Hammond, jejichž zvuk je tvořen mechanickými koly rotujícími před elektromagnetickými snímači, které tvoří elektrický signál. Dodnes jsou s oblibou používány a vyráběny v různých modifikacích.
V 60. letech fungovaly nástroje na elektronických principech, které jsou používané v určité podobě dosud. Kvůli těžkopádnosti a obrovitým rozměrům však víceméně zastávaly pozici ve výzkumných pracovištích.
Začátek 70. let je spojen s legendárním Minimoog, což je kompaktní nástroj, který nastavil laťku v kvalitě zvuku. Koncepce nástroje zůstala v platnosti dodnes. Na konci 70. let přicházejí digitální nástroje s polyfonními syntezátory v cenově dostupném provedení. Jde o Moog Polymoog a ARP Omni. 12 známých firem se tehdy v roce 1982 dohodlo na přenosu dat MIDI. O rok později přichází Yamaha se syntezátorem s frekvenční modulací, který reprezentoval nástroj DX7.
Revoluci do hudebního světa vnesl nástroj CMI firmy Fairlight, který převzal princip Mellotronu. Šlo o první digitální sampler, který se však kvůli vysoké ceně objevoval pouze u bohatých muzikantů a studií.
V 80. letech se staly hitem bicí automaty slučující sekvencér s elektronickou bicí. Mezi nejznámější můžeme uvést Roland TR-808 nebo TR-909. Elektronická hudba se tak začala rozvíjet tanečním směrem a dala vznik novým stylům. V druhé polovině 90. let se navrací analog a důraz se klade na samotný zvuk. Vznikají také hybridní syntezátory. Od přelomu století hrají prim počítače, které jsou výkonově na úrovni.