Kde se vzal Didricksons1913

front.post
front.public: 05. 09. 2013
time01
Zkusme se přesunout v čase o 100 let zpátky do roku 1913, kdy se v malé švédské vesnici na západním pobřeží Švédska začíná příběh rodiny Didriksons. Hanna a Julius Didrikson otevírají Oilskin továrnu na výrobu vysoce kvalitních nepromokavých oděvů pro rybáře. Továrna je založena v přístavní vesničce Grundsund v oblasti Bohullan ve Švédsku. Peníze na otevření továrny čerpají manželé z věna, které si Hanna do manželství přinesla.
Oilskin oděvy = oblečení zejména pro rybáře, které bylo vyrobeno z pevného plátna. Toto plátno bylo buď naolejováno, aby byla poskytnuta voděodolnost, nejčastěji se používal lněný olej, nebo na něj byla nanesena vrstva téru.  V roce 1930 začíná továrna používat vulkanizovanou gumu, která je posunem vpřed ve voděodolnosti. Následně na to je v roce 1947 vynalezen stroj (Jon And ve městě Ljungskile, Švédsko), který tepelně spojuje švy, což způsobí explozi na trhu s nepromokavým oblečením (švy už nejsou slabinou, kterou se dostává voda dovnitř). Didriksons začíná této technologie okamžitě využívat při výrobě svých nepromokavých oděvů.
V průběhu dalších let se výroba neustále zvyšuje, je čím dál obtížnější sehnat pracovníky z Grundsundu nebo blízkého okolí, a tak společnost Didriksons začíná otevírat pobočky v dalších vesnicích Ravlanda a Uddevalla. V roce 1970 je celá společnost Didriksons přestěhována do Amalu. Počátkem 70. let prožívá Didriksons neskutečný úspěch. Společnost otevírá výrobu v Portugalsku a celkem
již zaměstnává 300 lidí. V těchto letech je současně vynalezen Polyuretan, tenký a lehký materiál, který je naprosto voděodolný. Z tohoto materiálu začíná Didriksons vyrábět mimo jiné set s názvem Dick, což se projeví jako zlom v prodeji produktů Didriksons. V roce 1984 získává Didriksons evropský rekord v počtu prodaných kusů právě díky nepromokavému setu Dick, kterého je prodáno na 120 tisíc kusů.
80.léta přináší další velké inovace v oblasti materiálů. První technické neboli prodyšné materiály, které jsou zároveň naprosto voděodolné a páskovací stroj, který podlepuje švy.

 

Kvůli upevnění své pozice na trhu přechází v roce 1986 značka Didriksons pod jinou švédskou značku a následně v roce 1996 se stává součástí společnosti New Wave group. Následující roky patří v historii
Didriksons k těm méně úspěšným. Výrobky Didriksons jsou sice vyráběny, ale nesou jméno jiné značky. Jediné produkty, které nesou název značky Didriksons jsou dětské modely.
Společnost, která vznikla v podkroví v Grundsundu v roce 1913 je nyní na samém pokraji zapomenutí – ve svých 85 letech.

 

Je tu ale jeden muž, který stále věří ve značku Didriksons1913 a její tradici, kterou representuje. Sören Andreasson, stejně jako Julius a Hanna před těmi mnoha lety, vidí na trhu poptávku po funkčním,
voděodolném a oděruvzdorném oblečení. Úspěšně Didriksons1913 vykupuje z této skupiny. V této době jediným, co společnost nabízí, jsou dětské nepromokavé kombinézy. Nafaxuje tedy návrhy
potenciálním zákazníkům a čeká. 23. srpna 1998 v 9:30hod večer přichází objednávka z Islandu na čtyři tisíce nepromokavých kombinéz. Na tomto malém ostrově, který je vzdálený od Grundsundu přes tisíc kilometrů severně, stále žijí lidé, kteří věří tomu, za čím si Didriksons stála. Energie se vrací. Stojí při značce dodnes!

Dnes, 100 let po té, co Julius a Hanna začali nanášet lněný olej na bavlnu, v jejich domovské vesnici Grundsund, jméno a letopočet založení společnosti Didriksons jsou vyšívány na oblečení po celém světě. Ovšem ten největší úlovek je stále před námi.
Tak, jako její zakladatel, Didriksons, se vždy dívala vpřed – do budoucnosti ……
PŘÍBĚH NEKONČÍ
V průběhu dalších let Didriksons rozšiřuje svoji kol průběhu dalších let Didriksons rozšiřuje svoji kolekci, slaví úspěch až do současnosti, kdy je ve Švé kci, slaví úspěch až do současnosti, kdy je ve Švédsku
nejpopulárnější značkou v nejpopulárnější značkou v oboru. Jen v loňském roce získává dvakrát nejl loňském roce získává dvakrát nejl loňském roce získává dvakrát nejlepší ocenění v epší ocenění v epší ocenění v testování produktů. testování produktů. testování produktů.
I v Čechách nabývá značka DIDRIKSONS1913 čím dál větší Čechách nabývá značka DIDRIKSONS1913 čím dál větší oblibě. oblibě. oblibě. Mezi nejpopulárnější patří Mezi nejpopulárnější patří Mezi nejpopulárnější patří zejména zejména produkty z produkty z řady Kids a Urban. řady Kids a Urbans