Land Rover

front.post
front.public: 18. 11. 2015
time01 – obnovený-kopie
Dnes se budeme věnovat opět automobilovému průmyslu, konkrétně automobilce Land Rover, ale obecným způsobem. Ta sice začala v roce 1947, ale oficiálně byla založena až o rok později. Ona je ta historie poměrně komplikovaná, takže to chce čas na vysvětlení.

 

Land Rover byl vlastně název, který používala společnost Rover jen tak, ale jinak se celým jménem nazývá Jaguar Land Rover. První nějaký vizuální stav automobilky Land Rover způsobil, když to tak řekneme, Maurice Willks, což byl hlavní designér společnosti. Původně se dělaly auta vojenského vzezření, to znamená zelené. Například auta z první série byla testována v terénu, aby výrobci viděli, kolik a co vydrží.

 

Tehdy byla i taková reklama, že Land Rovery vydrží jet tisíce kilometrů na banánový olej. Britská armáda si zde objednávala auta, která měla mechanicky jednoduchý, dvou a půl litrový, čtyřválec. V průběhu let se auta z této továrny zapojovala i do různých závodů, například v Brazílii. V pozdějších letech získal továrnu Land Rover do svého vlastnictví Ford. Pokud někoho zajímá časová osa, nebo tedy lépe řečeno, jak šel čas s továrnou Land Rover, tak si nyní řekneme pár nejdůležitějších dat. Takže v roce 1947, jak jsme řekli, začala vznikat továrna a s ní i první prototyp.

 

Třicátého dubna 1948 bylo první auto odstaveno na automobilové přehlídce v holandském Amsterodamu. V roce 1958 byla zahájena druhá výrobní série Land Roverů. O tři roky později přišla inovace podobě druhé série, ale tzv. áčka. V roce 1967 přišla první výrazná změna ve vedení a názvu společnosti, když se Land Rover stal součástí tehdejšího Leyland Motors Ltd, pozdějšího názvu British Leyland a jmenoval se od toho okamžiku Rover Triumph. Z tohoto spolku vzniklo o tři roky později auto Range Rover. Dalo se čekat, že první a druhé sérii, přijde i ta třetí a také, že ano – v roce 1971. V roce 1975 přišla první velká šleha, jak se říká.

 

British Leyland zkrachovalo a mělo dojít k rozdělení společností. O rok později vyšlo z továrny už auto čísla milion. Co se týká další historie, tak ta je opravdu velmi podrobná, ale nyní se dostáváme k roku 2007, kdy Land Rover koupila firma Tata Motors, která je původem z Indie. Tata Motors měli vlastně štěstí, protože o společnost Land Rover se zajímali i jiní potencionální kupci, kteří nebyli z levných krajů. Co se týká ceny, tak Land Rover není úplně nejlevnější auto, to si nemusíme nalhávat. Obvykle se to pohybuje v řádech několika set tisíc až klidně i přes milion a půl.

 

Foto © Depositphotos.com/bettorodrigues