Mercedes-Benz CLS

front.post
front.public: 20. 08. 2015
time04
Mercedes-Benz třídy CLS se přezdívá kupé na každý den. Letos je to už deset let, co se prodává. Hodí se do každodenního provozu. Je celkem jedno, jestli s ním řidič pojede na nákup, do práce nebo jen tak někam. Dá se říct, že vnitřek auta je poměrně luxusní záležitost. Linky a tvary jsou zaoblené, nikoliv ostré.

 

Materiály jsou částečně dřevěné, ale v některých případech byli i ty nahrazeny nazelenalou kůží. Palubní deska je obšitá kůží, tedy hrubou, přičemž její hlavní výhoda spočívá v tom, že skoro žádné sluneční paprsky nedopadají na čelní sklo. Pochopitelně, každé auto se trochu liší, všechna stejná nejsou.

 

V zadním prostoru jsou dvě místa. Někomu to možná přijde málo, a navíc je zde i černý strop, který pro někoho může být nepříjemný, ale jinak se dá cestovat bez toho, aby byl člověk nějak tzv. umačkaný. V novějších verzích je přítomný sportovní tříramenný volant, ovladač převodovky se přemístil ze středového tunelu právě k volantu a nakonec ještě taková maličkost – hodiny se umístily nad panel rádia. Nyní se podíváme na motor. Turbodiesel nebo také motor na naftu má zde obsah tři litry, sto devadesát pět kW a šest set dvacet Nm, pro ty, kdo neví, co je Nm, tak to znamená, že je to točivý moment motoru, udávaný při určité výši otáček.

 

Zdejší motor je dělaný pro nízké, potažmo střední otáčky. Není nutné přepínat z úsporného systému převodovky na ten sportovní. Když se podíváme na hluk motoru, tak o tom není vlastně co říct, jedině v případě zátěže, šestiválec vydává poměrně tichý zvuk. Pokud někdo jezdí rád rychlejším způsobem, tak tento typ dosáhne až dvou set padesáti kilometrů za hodinu. Pokud jede mimo městský provoz, tak je vhodné zajistit plynulé tempo, které nijak nevybočuje. Pokud budete šlapat na plyn větším tlakem, tak budete mít i větší spotřebu.

 

Jestliže je někdo zvyklý jezdit z jakéhokoliv důvodu po nocích, tak třída CLS má zlepšovák v podobě diodových světlometů, které si ovšem musíte připlatit. Řidiči jistě ocení i tempomat, který nastaví stabilní rychlost, kterou v podstatě udržuje. Nejlíp je to vhodné na dálkové jízdy, hlavně na dovolenou a tak podobně. Třída CLS obsahuje například i tzv. radarový tempomat. Jedná se v podstatě o to, že dokáže analyzovat zatáčející svodidla a z toho pramenící snížení rychlosti. Běžně si musíte za radarový tempomat připlatit. Pohybuje se to obvykle v řádech desetitisíců, konkrétně plus minus šedesát pět tisíc. Celková cena auta se vyšplhá zhruba na dva miliony korun.