Moto Guzzi je jedna z nejznámějších značek, které se zabývají výrobou motocyklů. Tato společnost pochází z Itálie a byla založena už v roce 1921, přesně patnáctého března. Je to také nejstarší výrobce, co se týká Evropy, který produkoval motocykly. Místo, kde se vlastně tuhle společnost podařilo založit, se jmenovalo Mandello del Lario.
Začneme tedy jako vždy od úplného začátku. Ten spadá tedy do roku 1921 až po rok 1966. Firmu Moto Guzzi stvořili vlastně dva piloti letadel. Ti byli tímto zaměstnáni během první světové války, po jejímž skončení se dohodli, že by začali spolu stavět motorky. Carlo Guzzi, po kterém nese firma jméno, byl inženýr přes motory.
Pak tu máme ještě dva pány na holení – Giovanni Ravelli a Giorgio Parodi. Parodi celý podnik ze začátku financoval, protože měl bohaté rodiče, tak to pro něj nebyl až takový problém. No a nakonec Ravelli, ten byl v uvozovkách kromě toho pilota, motocyklový závodník. Měl tudíž jaksi taksi kvalifikaci na to, aby byl spoluzakladatelem motocyklové společnosti. Nicméně aby mohli, společnost rozjet, museli si vzít úvěr, ano, už v té době existovali půjčky – jak zvláštní, který činil dva tisíce lir, což byly na tehdejší dobu poměrně velké peníze. I když měli sice něco do začátku, tak to nestačilo.
Ze všech prvních vyrobených motocyklů, šly veškeré peníze Carlu Guzzimu. Vůbec první motorka z této továrny měla červenou barvu a dnes by byla braná jako veterán. V roce 1967 přišla změna s vnímáním společnosti a Moto Guzzi začali vyrábět motocykly, které se, s nadsázkou řečeno, podobaly autům, ovšem jenom co do výkonu tehdejší doby. Začaly se dělat lehké mopedy, jako třeba Dingo nebo Trotter. Po roce 1960 se Moto Guzzi dostaly do finančních potíží. To není celkem nic zvláštního, tehdy měla problémy snad každá fabrika. My se nyní podíváme na motorky z údobí let od roku 2000.
V roce 2000 se Moto Guzzi dostalo pod značku Aprilia. Aprilia navíc začala apelovat i na to, aby se k motocyklům dodávaly ochranné pomůcky, jako například helmy. Postupem času se do výroby zapojila i firma Piaggio, která vlastní Moto Guzzi a vyráběla jeden model za druhým. Nyní se podíváme na ceny těchto motorek. V některých případech se cena takové značky může šplhat až k míře ojetého auta. Pokud se budeme bavit o těch nejmenších sumách za motorky z továrny Moto Guzzi, tak plus minus se to rovná sto sedmdesáti tisícům. Ty nejdražší modely se mohou klidně vyšplhat až na půl milionu.