Zapojit se můžete i vy. Nabízí se několik způsobů: nechte si narůst knír, přispějte na konto nadačního fondu Muži proti rakovině nebo se zaregistrujte na http://www.movember.com a nechte se inspirovat k dalším „movemberovým“ aktivitám. „K celosvětovému hnutí, které začalo jako recesistická akce v roce 2003 v Austrálii, se během let připojily milióny lidí. Díky projektu se k dnešnímu dni celosvětově vybralo 12,7 miliard korun, které byly použity na financování tisíce výzkumných programů,“ uvádí Marek Rejman, ambasador a organizátor Movemberu v ČR.
Rakovina prostaty je druhou nejčastější formou rakoviny u mužů po celém světě a podle předpokladů lékařů se její výskyt bude v budoucnu dále zvyšovat. Pozitivní nejsou ani statistiky výskytu rakoviny varlat. Ve většině případů (více než 95%) však nemoc představuje přesně stanovenou diagnózu, léčbu a dobré šance na uzdravení. Bohužel však existuje určité procento mužů a chlapců, které dobrý výsledek nečeká. Zejména pokud nemoc není diagnostikována včas. Proto je třeba muže podpořit, aby se neostýchali zajít za lékařem. A podpora je třeba také v období léčby a v čase po překonání nemoci. Česká republika už v tomto směru, především díky kampani Movember, udělala hodně práce, ale situace stále není ideální. „Jsem rád, že Česká republika byla sedmou zemí, která se v roce 2009 do kampaně za změnu tváře mužského zdraví zapojila. Dnes patří do exkluzivního klubu 21 zemí, ve kterých Movember Foundation působí. Díky Movemberu se u nás začalo mluvit o mužském zdraví, téma rakoviny prostaty a varlat již není společenské tabu. Muži díky osvětě začali navštěvovat urology,” doplňuje Marek Rejman. Každoročně se v Čechách k Movemberu připojuje řada jednotlivců, známých osobností i společností, které pomáhají poselství Movembru dále šířit. „Movember podporujeme každoročně, letos jsme opět vyzvali i naše klienty a obchodní partnery, aby do toho šli s námi. Vytvoříme tak jeden velký tým a věříme, že se nám společně podaří upozornit na zdravotní rizika další muže a zároveň nashromáždíme prostředky, které budou využity na další aktivity v oblasti pánského zdraví,“ uvádí Roman Buťa, brand manager věrnostního programu iBOD.
Počet registrovaných účastníků na stránkách Movember Česká republika neustále roste. Na webu projektu můžete také sledovat pořadí nejštědřejších podporovatelů projektu.
Jak přispět?
Prostředky získané v České republice budou u nás také použity. Obdrží je nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ, který pomáhá financovat špičkové programy v oblasti mužského zdraví. Přispět můžete přímo zasláním finančního příspěvku na konto Movemberu, druhou variantou je věnovat nadačnímu fondu Muži proti rakovině ibody získané za nákupy v rámci věrnostního programu iBOD.
Co je MOVEMBER?
Mezinárodní charitativní kampaň, která muže upozorňuje na hrozbu rakoviny varlat a prostaty. Název Movember je jednoduché spojení slova moustache (knírek) a November (listopad – měsíc mužské solidarity). Hlavní myšlenka je jednoduchá. Muži, kteří chtějí projekt podpořit, se celý listopad neholí a nechají si narůst knír. Stanou se tak na 30 listopadových dnů chodícími a mluvícími billboardy a svými činy a slovy na veřejnosti i v soukromí zvyšují povědomí o rakovině varlat a prostaty.
Další informace: