Na skok do Cannes

front.post
front.public: 07. 12. 2015
000 
Vypadá to, že co vyprodukuje Cannes, stojí vždy za to! Kromě filmového a módního festivalu se v Cannes pořádá jeden z největších retailových veletrhů na světě, MAPIC. A není to jen tak nově vzniklá událost. Letos se jednalo už od 21. ročník, kdy MAPIC shromáždilo vedoucí profesionály v oblasti retailu, aby se podívaly a zhodnotily nové mezinárodní trendy v oblasti retailu, které pak určí budoucnost tohoto oboru.

 

Tří denní konference probíhala ve dnech 16. - 18. listopadu v podobě konferenčních bloků, případových studií, exhibic, networkingových akcí, snídaní, apod. Účastníci tak mohli načerpávat nové poznatky o nejnovějších inovacích z všemožných kanálů. Obchodníci navíc měli možnost navázání nových lukrativních kontaktů, které v tom ideálnějším případě povedou k rozvoji nové spolupráce.

 

 

Z celé konference vyplynul jasný směr retailu – z onlinu do offlinu. Je to vidět na chování onlinových retail specialistů, kteří se snaží neosobní kontakt na internetu zhmotnit fyzickou přítomností. Začínají se tak vracet k tzv. „pop-up“ storům - krátkodobým obchodním jednotkám, kde si zákazník může na jejich zboží sáhnout a přitom nakoupit za online ceny. Tyto pop-up story jsou velmi úspěšné, v průměru se vždy prodá 90 % zboží. Kromě toho otvírají i showroomy a koutky či stánky v obchodních centrech a městech.

 

MAPIC každoročně vyhlašuje speciální ocenění určité zemi. Letos jí získaly Spojené státy americké, které se svým obrovským retailovým trhem zastupovalo na místě více než 136 společností, z nichž 29 přímo vystavovalo. Mezi ty největší patřily Thor Equities, Vornado Realty Trust, Simon Property nebo Kimco.

 

Kromě ocenění země se na konci každého ročníku vyhlašují vítězové v 10 oblastech. Pro zajímavost si je můžete prohlédnout níže.

MAPICu 2015 se zúčastnilo přes neuvěřitelných 8100 delegátů, včetně 2,000 výkonných retailových pracovníků. 470 značek se zapojilo úplně poprvé a to, jak je tato akce mezinárodní, potvrdil počet zúčastněných zemí, který se vyšplhal na hodnotu 73.

 

BEST FASHION & FOOTWEAR RETAIL CONCEPT 
Primark
Ireland

BEST FOOD & BEVERAGE RETAIL CONCEPT
Five Guys
United States

BEST NEW RETAIL DESIGN CONCEPT
Tanya Heath
France

BEST RETAIL GLOBAL EXPANSION
Vapiano
Germany

BEST RETAIL DIGITAL STRATEGY
ECE Future Labs
Germany

BEST POP-UP SHOP
Magnum Pleasure Store – Covent Garden, London
United Kingdom

BEST NEW SHOPPING CENTRE
Milaneo
Stuttgart, Germany
Developer: Joint venture of ECE Projektmanagement and STRABAG Real Estate
Architect: RKW Rhode Kellermann Wawrowski Architektur + Städtebau in cooperation with ECE architects
Investor: Hamburg Trust, ECE/Otto Family

BEST REDEVELOPED SHOPPING CENTRE
Alegro Setúbal
Lisbon, Portugal
Developer: Immochan
Architect: Atelier José Vaz Pires / Sua Kay Architects
Other: Multicenco, Estabelecimentos Comerciais SA

BEST OUTLET CENTRE
McArthurGlen Designer Outlet Vancouver Airport
Vancouver, Canada
Developer: McArthurGlen Group, in partnership with the Vancouver Airport Authority
Architect: Hydea and Stantec

BEST RETAIL URBAN PROJECT
Markthal Rotterdam
Rotterdam, Netherlands
Developer: Provast
Architect: MVRDV + Arno Coenen and Iris Roskam (Artwork)
Other:
 Municipality of Rotterdam, Vesteda, Klépierre

SPECIAL JURY AWARD
La rue HopShop
Paris, France

PERSONALITY OF THE YEAR
Melissa Gliatta
Thor Equities Executive Vice President