výkonné motory, větší světlá výška, větší nájezdový úhel a paket pro jízdu po špatných cestách zaručují mnohostranné možnosti použití i v náročném terénu.
Tažná síla byla zvýšena o 25 procent až na dvě tuny. Navzdory většímu výkonu klesla spotřeba i hodnoty emisí v porovnání s předchozí generací až o 20 procent. Nová ŠKODA Octavia Scout, která přichází v těchto týdnech na trh, je skutečný dobrodruh pro rodinu a volný čas. I tento vůz nabízí v každé dimenzi ‚něco navíc’, což je pro vozy ŠKODA typické. Vedle skvělé funkčnosti, mnoha „Simply Clever“ řešení a nejmodernější bezpečnostní a komfortní techniky stanovuje nová Octavia Scout měřítka v oblasti kapacity pro tažení přívěsů, stoupavosti a schopnosti jízdy po špatných cestách.
„Nová Octavia Scout ukazuje, že nezáleží na tom, jestli jste na silnici, nebo v přírodě,” říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.
„Tento automobil vyčnívá nad běžnou produkci svým drsným, silným a přitom elegantním vzhledem. Nová ŠKODA Octavia Scout představuje skvělou kombinaci (ESC). ESC lze přitom stisknutím tlačítka přizpůsobit určitým jízdním situacím. Řidič tak může regulaci prokluzu dle potřeby zapínat a vypínat. Nejmodernější technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace.
Sériový pohon všech kol nového vozu Octavia Scout zajišťuje optimální jízdní dynamiku, maximální aktivní bezpečnost a nízkou spotřebu. Pohon všech kol zajišťuje moderní technologie na bázi spojky Haldex 5. generace. Rozložení sil na čtyři kola je vždy závislé na situaci. V tahu nebo při nižším zatížení je vozidlo poháněné převážně přes přední nápravu, což šetří palivo. Jakmile je potřeba větší točivý moment nebo přenos větších sil na kolech, plynule se během několika málo milisekund přidá pohon zadních kol. Díky tomu je prakticky vyloučena ztráta trakce. V porovnání se spojkou Haldex 4. generace, která se doposud pro Octavii Scout používala, je nová spojka o 1,4 kg lehčí.
Pro použití v náročném terénu má Octavia Scout větší světlou výšku. Ta se v porovnání se standardní Octavií zvýšila o 31 milimetrů na celkových 171 milimetrů. Do sériové výbavy navíc patří paket pro jízdu po špatných cestách s dodatečnou ochranou podvozku, která zamezuje mechanickému poškození a vniku nečistot do motorového prostoru. Ramena náprav, brzdová a palivová vedení jsou chráněna plastovými kryty.
Nápadný vzhled se perfektně hodí k offroadové technice nového modelu Octavia Scout. Součástí sériové výbavy jsou 17palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/50 R17. Vpředu a vzadu má vůz mohutné, černým plastem chráněné nárazníky se stříbrnými prvky ve stylu terénních vozů. Specifické pro Scouta jsou černé plastové kryty chránicí prahy a lemy blatníků. Podobně jsou černými ochrannými lištami chráněny také boky dveří. Dalšími prvky jsou kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu a hliníkové střešní lišty jako volitelné příslušenství. Speciálně pro provedení Scout je individuálně upraven interiér.