Rekordní nebyl pouze zmiňovaný čas, ale i doba, po kterou byly vyvíjeny nové pneu Pirelli – intenzivní spolupráce inženýrů Pirelli a Alfy Romeo trvala méně než rok. Toto spojení fungovalo už za slavné éry Juana Manuela Fangia, který ve voze Alfa Romeo 159 vládl formuli 1. Společnými silami se inženýrům podařilo nalézt tu nejlepší přilnavost a preciznost při řízení. Vývoj započal loni. První testy na trati se odehrály v listopadu a homologace proběhla letos v únoru, a to po tisícovkách kilometrů odjetých v simulátoru i na tratích Balocco, Nardo a Nürburgring. Splněno muselo být hned několik náročných cílů.
Maurizio Boiocchi, šéfinženýr Pirelli, vysvětluje: „Vůz 4C je velmi lehký a rychlý. Má nízký přítlak a vyžaduje optimální kontakt s vozovkou. Abychom tento požadavek splnili, museli jsme v simulátoru pečlivě studovat vzorek styčné plochy. Poté jsme ho vyzkoušeli na náročných okruzích. Díky tomu jsme mohli přijít s bezchybnou směsí a strukturou pneumatiky, zejména pak v oblasti kolem její kostry. Pneumatiky „AR“ P Zero jsou synonymem přilnavosti, rychlosti, sportu a preciznosti jízdy.“
Zmiňované vlastnosti jsou ještě výrazněji patrné ve verzi „AR Racing“, která je dostupná v rozměrech 18 palců na přední kola a 19 palců na zadní. Tyto pneumatiky musely snést i testování na mokru v testovacím centru Pirelli ve Vizzole. Jsou rovněž využitelné i na závodních tratích.