Světová premiéra studie ŠKODA VisionC

front.post
front.public: 19. 03. 2014
time01
Pro značku ŠKODA začala letošní účast na autosalonu v Ženevě velkolepě. Během slavnostního večera koncernu Volkswagen, v předvečer zahájení autosalonu, automobilka ve světové premiéře představila výjimečný designový koncept ‘ŠKODA VisionC’.

 

Přitažlivé pětidveřové kupé je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky ŠKODA a současně představuje šíři možností nových koncepcí designu karoserií. ‘ŠKODA VisionC’ zaujme výraznými, dynamickými tvary, nejmodernější technikou, nízkou hladinou emisí, sníženou hmotností a optimalizovanou aerodynamikou.

 

„Značka ŠKODA je na vzestupu,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Počátkem a designovým milníkem naší modelové ofenzívy se stala přesně před třemi lety studie ‘ŠKODA VisionD’. S novou studií ‘ŠKODA VisionC’ nyní dynamický vývoj designu a vozů značky ŠKODA z minulých let pokračuje do další etapy. Význam designu neustále narůstá, což dokládá emocionální síla našich vozů i značky ŠKODA. Studie ‘ŠKODA VisionC’ je ukázkou odborné kompetence našich lidí a podtrhuje dynamiku a hodnotnost této automobilky s bohatou tradicí. Díky vozům splňujícím neustále rostoucí nároky jejich uživatelů chceme v příštích letech pokračovat v růstu a posilovat naši pozici mezinárodního výrobce automobilů,“ dodává Prof. Dr. Vahland.

 

Maximum elegance, dynamiky a stylu
‘ŠKODA VisionC’ je pětidveřové kupé s výrazným stylem a dynamickou elegancí. Její tvary rozvíjejí nepřehlédnutelným způsobem nový designový jazyk značky, představený před třemi lety. Šéfdesignérovi značky ŠKODA Jozefu Kabaňovi a jeho týmu, se podařilo vytvořit překvapivě jemnou kombinaci konkávních a konvexních ploch dělených ostrými linkami. Čisté linie tak ladně obklopují vyvážené proporce vozu. Precizně tvarované plochy a jasně zřetelné hrany vytvářejí nezaměnitelnou hru světla a stínů. Charakteristické je podle Jozefa Kabaně také to, že „se vůz obejde bez jakýchkoli ozdob a příkras“.
Sebevědomá příď
Přední část studie je sebevědomá a dynamická zároveň. Široká maska chladiče a výrazné světlomety ve tvaru protažených trojúhelníků dodávají vozu svébytnou tvář. Ostře řezané světlomety připomínají český broušený křišťál a spolu s trojúhelníkovými mlhovkami vozu propůjčují osobitý charakter.
Maska chladiče je plošší a širší než u současných modelů. Charakteristickým prvkem zůstávají vertikální lamely, které jsou v tomto případě doplněny ručně broušenými křišťálovými prvky s decentním podsvícením. Ve spodní části nárazníku podtrhuje dynamiku vozu velký otvor pro vstup vzduchu, táhnoucí se přes celou šířku vozu.
Kapota je protažena hodně dopředu a vpravo a vlevo je zvýrazněna podélnými prolisy táhnoucími se v lehkém oblouku od A sloupku až nad masku chladiče. „Tím vytváříme emoce, formu a pohyb,“ říká Jozef Kabaň. Takto nově stylizované kapotě dominuje logo ŠKODA umístěné na zaobleném výběžku kapoty, zasahujícím do masky chladiče.

 

http://www.skoda.cz