Triumph Bonneville

front.post
front.public: 07. 04. 2021
time00-kopie – obnovený

Bonnie neboli Triumph Bonneville, spadá do kategorie klasických motocyklů. Vyrábět se začal v roce 1959, ještě jako typ T120. Výroba se děla v Anglii - New Haven, ale zrušila se v roce 1988, to byly první dvě generace a na třetí generaci se přesunula do Hinkley, přesněji do Leicestershiru.  


A zde je vlastně pořád. Vrátíme se však zpět k T120. Ten si pořizovali například závodníci, u nich byl dost populární. Tenhle typ se poprvé uvedl na výstavě v Los Angeles, už zmíněného roku 1959. Jeho vynálezcem či duchovním otcem byl Edward Turner. V podstatě to šlo velmi rychle, ale když to porovnáme s dnešními modely, tak je přeci jenom vidět, že je zastaralejší, dnes by se řeklo, že se jedná o veterán.  



Během let výroby se upravoval tento motocykl do různých forem, protože se měnila doba a s tím i úměrně stroje. Dalším typem bylo T140. Zde byla navýšena i kubatura, a to až na sedm set padesát kubických centimetrů, z původních šesti set padesáti. I tenhle model se vyráběl docela dlouho, a to patnáct let. Základ byl stejný jako u předchozího typu, ale doplněná byla pětistupňovou převodovkou. Na tu dobu se dělali i jinak kotoučové brzdy. Model T140 byl na rozdíl od T20 určen i k vývozu.  


Když ještě zůstaneme u převodovky, tak ta byla sekvenční. Co se týká hřídelí u převodovek, tak se dali vyjmout z pravé strany, bez toho, aby se museli rozdělit klikové skříně. Nyní se přechází už k tomu nejnovějšímu Triumph Bonneville.  současné době, respektive v letošním roce, se tyto motocykly začali stavět už i v Thajsku. Zatím poslední typ Triumph Bonneville vychází ze základu z roku 2009. Tehdy byly kola z litých slitin, jako taková zajímavost se zde našlo to, že nádrže, respektive odznak na nádrži byl ve formě obtisku. Co se týká barev, tak šlo všechno do tmava.  


Triumph Bonneville je motorka s nejdelší historií, ale jak se měnili časy, tak se pochopitelně měnila i cena, a to směrem nahoru - dost výrazně. Ovšem cena je hlavně za ten luxus, dle testů to má i nějaké ty chyby, konkrétně se hůře pracuje se spojkou. Ceny této motorky se liší v závislosti na tom, jednak, jestli je nová nebo ojetá. Jako základ by si měl potenciální zákazník připravit minimálně dvě stě padesát tisíc. Pochopitelně to může být i nižší cena, ale ne zas o tolik, dejme tomu maximálně tak o těch dvanáct tisíc, ale vesměs se to pohybuje okolo už zmíněného čtvrt milionu.