V březnu 2008, jeden z nich, Hans Lehmann, udělal, řekněme špionáž v továrně Volkswagen a zajistil fotografie Volkswagenu Amaroku. Až v září stejného byl však uveden koncept tohoto typu.
Volkswagen Amarok poprvé představili v Argentině, v lednu 2010, konkrétně sedmého. Po uvedení na trh, ho dokonce použili i do nejtěžšího závodu - Rallye Dakar. Udělali to hlavně z důvodu zpopularizování tohoto auta. Ještě jsme stále v roce 2010, když se v listopadu udělal tzv. crash test, ze kterého Amarok obdržel čtyři hvězdičky. Nyní přejdeme k tomu, co bude možná některé z vás zajímat, a to je, jak vznikl název či označení Amarok. Po přezkoumání všeho to osvětlil sám Volkswagen s tím, že Amarok by v jisté řeči mohlo znamenat vlk, případně miluje kameny - v tomto případě se odhaduje, že to pochází z románských jazyků.
Má to ovšem i jiné důvody. V roce 1990 vydal hudebník Mike Oldfield album se stejným názvem a továrna Volkswagen se nejspíš inspirovala i tímto směrem. Nyní přejdeme k motorům. Volkswagen Amarok má pod kapotou motorů hned několik. Tak předně je to řada Turbocharged Direct Injection neboli zkráceně TDI. Jedná se o vznětlivé motory, s přímým vstřikováním a jsou na benzin. Tato řada vlastně není ničím novým, protože ji sem dodali z Volkswagenu Transporteru neboli T5. Spotřeba paliva na sto kilometrů se uvádí 7,6 litru. Letos v září uvedli na trh trochu inovovaný Amarok.
Jako změnu můžeme uvést, že vytváří až čtyři sta dvacet nm točivého momentu. Nyní se podíváme na prodej. Momentálně se prodává na celém území Jižní Ameriky, Austrálie, Nového Zélandu a Evropy. Nejhorší prodejnost má v Austrálii, je to nejspíš dáno tím, že je malý počet modelů v nabídce. Nyní opět přejdeme k cenovému rozpětí. Když Volkswagen Amarok přišel na český trh, což bylo někdy v roce 2011, tak jeho cena byla zhruba okolo šesti set tisíc plus minus. V současné době se to sice pomalu, ale jistě blíží k milionu. Zatím je to někde na osmi stech šedesáti šesti tisících.