Poslední dekáda se v Česku nese ve znamení výrazného zlepšování kávové kultury. Češi mnohem více dbají na to, co pijí. A obecně se snaží žít zdravěji. Výběrovou kávu, která dbá na jasný původ a zpracování, si už můžeme připravit jednoduše doma, bez baristy a drahých přístrojů.
A to díky české značce Sofee and the gang. Tu před třemi lety uvedla na trh firma Funlab ve spolupráci se sítí Ambiente, nyní změnila majoritního vlastníka. Stal se jím Pavel Vachek, spolumajitel společnosti PPC Bee. Manažerskou posilou týmu je Hana Habermannová, CEO této společnosti. Jejich cílem je pomoci nastartovat expanzi.
„Sofee je produkt, kterému věříme. Má obrovský potenciál získat si nejen na českém trhu silnou pozici. Zajímavý je díky svému procesu výroby. Zastudena macerovaná káva, která využívá několikanásobné mikro filtrace a aktuálního trendu “zastudena”, si tak udrží stálou chuť a vůni. Zároveň díky naprosto přírodnímu složení bez přidaného cukru, bez barviv, bez chemie, může konkurovat tradičním energetickým nápojům. Nebolí po ní žaludek a nepřekyseluje. Myslíme si, že přesně něco takového na trhu chybí,“ říká Pavel Vachek, který nyní buduje obchodní a marketingovou strategii a rozjezd distribuční sítě.
Výběrovou kávu Sofee uzavřenou v lahvičce lze pít samotnou jako espresso, s teplou vodou jako filtrovanou kávu, s mlékem jako cappuccino nebo třeba s tonikem jako osvěžující letní drink. Aktuálně se prodává Sofee vyrobená z výběrové Brazílie, která je sladká a chuťově hladká. „Sofee nemá být káva jen pro znalce a odborníky. Naším cílem je potěšit co nejvíce lidí dobrou a kvalitní chutí s férovým zpracováním a přístupem. Je to poctivý produkt, kdy jako výrobci máme pod kontrolou celý proces jeho výroby. Od výběru zrna, přes pražení až po etiketování,“ doplňuje Hana Habermannová.
Lahvička s 50 ml nápoje obsahuje stejné množství kofeinu jako dvě espressa. Každý shot Sofee, která se vyrábí na pražské Letné, vzniká z 10 g výběrové kávy. Následně se mele na požadovanou hrubost a čerstvě namletá se dává do nerezových tanků, kde se maceruje ve studené filtrované vodě bez přístupu vzduchu. Poté projde systémem několikanásobné filtrace, díky které si zachovává stabilitu po dobu 3 měsíců, pokud je zavřená v lahvičce a v lednici.
Na její přípravu není potřeba žádný drahý stroj. Doma, na cestách nebo na chalupě. Přesně dle hesla Sofee: Otevři a pij, kdykoliv a kdekoliv. Když není možnost dostat výběrovou kávu v kavárně nebo restauraci, je po rychlém principu „nalij a zalij“ skvělou volbou. Jde o rychlý způsob přípravy kávy, který láká ke kreativitě.
„Čistou Sofee lze pít celoročně a na mnoho způsobů. Například na dvě kostky ledu jako studený shot. Sofee s teplou vodou lze připravit jako ekvivalent filtrované kávy v poměru 1:3 a při teplotě vody 75°C, Sofee s mlékem jako cappuccino také v poměru 1:3. Pro Sofee s tonikem je ideální poměr 1:2 plus kostky ledu a plátek pomeranče nebo limetky. Další kombinace jsou možné dle libosti - kokosové mléko, citronáda, třešňová limonáda, protein, do vaření, s čerstvým melounem a jiné,“ uzavírá Pavel Vachek.
Káva Sofee se prodává v plastových lahvičkách s ilustrací Martina Lacka a designem od studia Najbrt. K dostání je například v síti Ambiente (restaurace Eska, cukrárna Myšák nebo řeznictví Naše maso), v pražské kavárně Osada nebo v brněnském Nija’s Poke’ baru. Nejenom v době nouzového stavu vyhlášeného kvůli pandemii nového typu koronaviru mohou zákazníci objednávat Sofee na jejím webu, na iDrinks.cz nebo při nákupu na Rohlik.cz.