Yamaha Grizzly 700

front.post
front.public: 10. 05. 2015
time00-kopie
Yamaha Grizzly 700 spadá do kategorie čtyřkolek, ale těch luxusních. Je vysoce ceněná pro spolehlivost, funkčnost, odolnost, ale také stabilitu. Navíc dokáže vyvinout masivní výkon, třeba i ne v úplně dobrém terénu. O této čtyřkolce se říká, že jde o neúnavného dělníka, který nikdy nezradí.

 

Není to ovšem stroj čistě k tomu, aby z něj byl prvoplánový užitek. Dá se říct, že je to stroj i pro vaši zábavu, a to speciálně tedy hlavně pro muže. Ti se s ní dokážou, když to tak řekneme, vyblbnout, v terénech, do kterých by muž ženu nikdy nedostal. Kromě toho, že v některých případech se dá používat k odstraňovaní sněhu, tak s tím muži jezdí po lesech a v bahnitých terénech.

 

Pokud se podíváme na Yamahu Grizzly 700 z pohledu ježdění, tak její další výhodou je, že má vynikající kroutivý moment. Toho už může dosáhnout při nízkých otáčkách s obsahem motoru 700 kubických centimetrů. Ovšem kdo má rád vysoký kroutící moment, tak i zde si přijde na své, přičemž i v tomto případě se ho dá dosáhnout při nízkých otáčkách. Je zde převodovka Ultramatic, která má systém brzdění motorem u hnacích kol, což je dobré, když sjíždíte nějaký strmý kopec, svah či něco podobného.

 

Yamaha Grizzly 700 se pyšní, když to tak můžeme říct, i systémem EFI. Ve zkratce se dá říci, že jde o elektronickou řídící jednotku, která zajistí, že motor dostane vždycky palivo a vzduch, který přesně potřebuje, ani o nic více či méně, prostě do puntíku přesně. To také souvisí s tím, že pak Yamaha Grizzly 700 pošlape jako hodinky, výkon bude optimální a navíc to je i hospodárné. Dále tu máme speciální tlačítko, které přepíná různé režimy výkonu motoru, na hnaná kola.  Je to vhodné, když jedete z lehčího terénu do toho náročnějšího. Jmenuje se poněkud složitě – Yamaha On-Command 2WD/4WD.

 

Nyní se podíváme na tzv. podvozkové odpružení. To udržuje všechny pneumatiky pořád u země, a je celkem jedno, jestli je to v lehkém nebo těžkém prostředí. Samozřejmostí je i LCD digitální displej, který ukazuje tzv. provozní hodinu motoru. Kromě toho vám ukáže ještě čas, počet ujetých kilometrů, a to jak denních, tak celkových, stav paliva a také i režim pohonu. Možná vás bude zajímat, kolik toho můžete na stroj Yamaha Grizzly 700 naložit. Vězte, že pojme až sto třicet kilo, ale měli byste si to rozdělit – dopředu čtyřicet pět a dozadu osmdesát pět kilo. Ceny tohoto stroje se pohybují od sto dvaceti až po čtyři sta tisíc.

 

Foto © Depositphotos.com/katatonia82