Pokud bychom měli vypíchnout pouze jednu věc, tak to může být například zadní část auta, o které prohlašují, že je tzv. bachratá. Tento článek se bude tudíž snažit vyvrátit některé názory a pochybnosti o BMW 5GT. Začneme něčím, co má rád snad každý řidič v autě, a to je prostor uvnitř vozu.
Právě prostor je označován za stejně dobrý, jako u jedné z luxusních řad – 7. Stejně jako u sedmičky, tak i zde u pětky, má BMW upravený podvozek a úplně stejný rozvor náprav. Existují i takové rady, že by si měl člověk BMW 5 GT představit jako sedmičku s kufrem. Kufr je sice mělký, ale když sklopíte sedačky, tak vám vznikne úplně rovné místo. Jeho obsah se čítá na čtyři sta čtyřicet litrů, avšak spadá to do podprůměrné hodnoty, vzhledem k tomu, jak velké je to auto. Zadní víko se otevírá na dva způsoby, buď komplet, tedy celé víko nebo zadní část, která je kolmá a bez prosklení.
Nyní se podíváme trochu na vnitřnosti neboli na to, co dělá auto autem. Tak jako první tu máme převodovku. Ta je spolu s motorem spojená se zadní nápravou, a pokud je potřeba, tak se přenáší točivý moment dopředu. Co se týká praxe, tak poměr je čtyřicet ku šedesáti, z čehož vyplývá, že jsou mírně ve výhodě zadní kola. Pokud pojedete na sněhu nebo třeba bude po dešti, tak zadní část auta sice můžete mírně vychýlit, nicméně nebude stejná přetáčivost jako u jiných typů aut BMW. Ptáte se proč – no, minimálně z jednoho prostého důvodu. BMW 5 GT není zrovna nejlehčí vozítko.
Když se tohle auto testovalo na zasněžené alpské silnici, tak to bylo bez problémů a systém, který je zde v tomto voze, dával řidiči pocit jistoty, což je pro jednak samotnou jízdu a také už zmíněného řidiče výrazně důležité. Převodovka má osm stupňů, je samočinná, což vlastně není žádná novinka, protože BMW ji má v každém ze svých aut. Když se ještě vrátíme k váze, tak bez posádky, prostě jen samostatně, váží víc než dvě tuny. Řídí se sice tužším způsobem, ale i tak je pro někoho tohle auto jasnou volbou. Cena základní verze je zhruba okolo milionu a půl.